Speedtouch Router IP wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Hallo,
We hebben hier een alcatel SpeedTouch 510 Thomson geval... Die heeft een standaard IP van 10.0.0.138. Daarmee kan je m telnette en http'n... En als je in hetzelfde netwerk zit (10.0.0.0) dan kan ook internetten ermee...
Maar nu willen we het netwerk niet aanpassen, Maarde router IP... Dat gaat dus niet lukken met die modem...
Nu moeten we een hoop rotzooien met die routing tables... Dan kunnen we er al voor zorgen dat je de router kan benaderen door een ander ip dan 10.0.0.*. Maar dan wilie het niet doorrouten zodat we ook het internet op kunnen...
Heeft iemand verstand van dat ding en weet hoe die het moet oplossen???

Alvast bedankt,
Co

Volgens mij,

Moet je eerst even kijken wat je IP is van buiten.

Als je dan in NAT setting kijkt van je ethernet modem/router kan je daar de gateway invullen dat is die 10.0.0.... en een poort open gooien daaraan.

Als je dan bijvoorbeeld een ftp of iets anders gebruikt kan je gewoon via je ip van buiten inloggen...

ik hoef geen server te draaien daar gaat t niet om..
Ik wil gewoon kunnen internetten...
Ports mappen heeft geen zin, dat hoord ie zelf dynamisch te doen... Aangezien hij ook DHCP uitdeelt is dat ook onmogelijk... dan moet ik alles een statisch ip geven en dan in de statische routing tabel alles opgeven per poort, per computer...
dat gaat n btju lang duren...
er moet een makkelijkere manier zijn

Nee weet ik. Er staat een punt te veel. Dat is de punt die het einde van de zin aangeeft, zal er de volgende keer om denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan