Speedtouch router(poorten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nefret

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een speedtouch router, en ik wil graag een poort open stellen om te kunnen webcammen, poort 5100.
Nu kan ik in mn router komen door mn IP in te vullen en daarvandaan wat dingetjes te veranderen. Maar ik heb een aantal dingen geprobeerd en het lukt nog steeds niet, weet iemand misschien wat ik fout doe?

ik krijg een soort gelijk scherm als dit: http://www.adslguide.org.uk/images/reviews/st510v4/st510v4-web1.jpg

bij inside IP voer ik mijn eigen IP in, bij inside en outside ports voer ik 5100 in. Outside IP laat ik gewoon 0.0.0.0

Wat doe ik nou fout?

BTW hier gaat het om:

"In order to use all the Yahoo! Messenger Webcam features, your firewall must permit incoming and outgoing TCP connections on port 5100. You must ask your system administrator to make this change. "

Laatst bewerkt:
De afbeelding die jij laat zien gaat niet over een firewall waarbij je wel ongeveer de instellingen zou moeten maken zoals jij die voorschrijft. Dit is namelijk een NAT tabel dit betekent dat je wel gedeeltelijk afgeschermd bent voor (cr/h)ackers. Wat een NAT tabel doet is ervoor zorgen dat je echte ip adres niet bekent is.

Probeer het eens zonder die instelling.
Werkt dit niet dan dan heb ik de vraag of je een statisch of een dynamisch ip-adres van je provider krijgt. Je kunt bij een statisch ip-adres namelijk proberen om als outside ip moet je dat ip-adres van je provider invullen.

De groeten,
Mark

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht:

Het kan zijn dat onder een ander menu er wel degelijk een firewall is. En misschien heb je op je pc zelf ook nog een firewall (zonealarm misschien).

Als laatste hoop is er als het goed is ook een optie om NAT uit te zetten. Zou wel zonde zijn om het niet te gebruiken als dit erop zit omdat je dan namelijk helemaal niets hebt kwa bescherming.

De groeten,
Mark

Ten eerste: thanx voor je reactie :)

Geplaatst door TheM

-knip-

Probeer het eens zonder die instelling.

Hm over welke instelling heb je het hier? NAT uitzetten?

Werkt dit niet dan dan heb ik de vraag of je een statisch of een dynamisch ip-adres van je provider krijgt. Je kunt bij een statisch ip-adres namelijk proberen om als outside ip moet je dat ip-adres van je provider invullen.

De groeten,
Mark

Ik heb een vast IP adres ja
En inside Ip leeglaten ofzo?

En nee ik heb geen andere firewall op mn pc staan, zou beetje dubbel op worden. En firewalls zorgen bij mij alleen voor problemen :S hou er niet zo van.

Ik zal nog eens rondkijken voor een optie om de nat uit te zetten. Toch hoop ik stiekem dat iemand hier ook ervaring heeft met een speedtouch :o :)

Hallo,

Volgens mij hoef je niets in te stellen op de router, heb ik namelijk ook niet. Wat je wel moet doen is in yahoo instellen, dat die niet naar een netwerk op zoek gaat.
Dat doe je door in yahoo naar het menu "Login", en dan "Preferences", dan het onderdeel "Connection", te gaan. Zie onderstaande afbeelding.

yahoosettings.jpg

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Nefret
En nee ik heb geen andere firewall op mn pc staan, zou beetje dubbel op worden. En firewalls zorgen bij mij alleen voor problemen :S hou er niet zo van.

Zoals ik al eerder zei een NAT tabel is geen firewall. Je kunt bij zo'n NAT geen poorten open of dicht zetten het enigste wat een NAT tabel doet is ervoor zorgen dat je IP-adres niet zichtbaar is voor anderen.

Dus probeer het eerst eens zonder die instelling die je gemaakt hebt.

En inside Ip leeglaten ofzo?
Bij deze mogelijke oplossing moet gewoon bij inside IP je eigen IP invullen en bij outside IP het IP van je provider invullen. En bij beide poorten 5100.

De groeten,
Mark

het klopt wat je zegt nat wordt niet gebruikt voor de firewall maar is een tabel die wordt gebruik voor het forwarden van poorten. Aangezien je internet waarschijnelijk deelt wilt dit niet. Je moet namelijk alles naar een pc laten gaan en vandaar alles delen iets wat minder hiervan izz daat je pc die als server figureert altijd aan moetlaten staan. Ik heb zelf ook een speettouch modem iets oudere en ik alles al geprobeerd om het mogelijk te maken maar dat is mij nog niet gelukt.

kijk anders ook ff op www.weethet.nl staat ook het een en ander over

greetzz

Thanx voor de toelichtingen mensen, heb altijd gedacht dat de NAT een soort van firewall was, en dat je hierdoor poorten open kon zetten. :confused:

Maar het ging gister fftjes naar wens, misschien lag het wel aan de yahoo server.

Anyways dit was de site waar ik op was terecht gekomen: http://www.adslguide.org.uk/hardware/reviews/2002/q4/st510v4.asp misschien dat iemand die de zoekfunctie gebruikt er nog wat aan heeft.

:thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan