Speedtouch router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kariin

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo,
Bij onze oude router valt de verbinding vaak weg, ik heb nog wel gewoon signaal etc maar hij doet het gewoon niet meer.

Mijn opa had nog een router liggen omndat hij nu een kpn alles in 1 pakket heeft ofzo.

Nu wil ik de router instellen maar zijn KPN gegevens staan er nog in.
Zelf zitten wij bij Ziggo, ik heb geporbeerd om de router te resetten maar dit lukt niet.

Iemand tips?

MVG Karin

de speedtouch resetten :
http://www.hulp4all.com/?page_id=4158

maar even voor de duidelijkheid.., jij zit bij ziggo met deze speedtouch modem/router ?
volgens mij kan deze niet bij ziggo..., dit is een modem voor de telefoonlijn, niet voor de kabel...

Laatst bewerkt:
Inderdaad ik ik wil me router aansluiten po onze ziggo modum

oh, op die fiets....
Wat voor modem heb je nu van ziggo staan ?

ik ben een beetje aan het surfen hierover, maar ik kan nergens vinden dat je hem alleen als router kan gebruiken en de modem uitschakelen...
anders krijg je 2 modems achter elkaar en dat gaat volgens mij niet lukken...

Volgens mij kun je de modem direct met een LAN kabel verbinden met je modem/router.

Groeten Marcel

Mijn modum is een cisco epc3212

Wij hebben onze modum benede in de meter kast staan, daar vanaf gaat een kabel naar boven waar de router staat....

voor het instaleren had ik een extra kabel tussen de router en de pc gelegd, maar had op die manier geen verbinding (dacht dat dat kwam door oude instelingen van kpn??)

Er zit ook een dunnere kabel bij ?? die hadden we bij de oude router niet, moet die naar de telefoon aansluiting ?

Die dunne kabel is om je telefoon/ADSL signaal (van buiten) naar je modem te krijgen, daarna die je alles met de zgn UTP kabels (brede stekker).

Waarom wil je eigenlijk die Speedtouch546 blijven gebruiken ?

Groeten Marcel

Ik wil hem gaan gebruiken omdat onze sitecome router niet meer goed is.
Daarbij valt steeds de verbinding weg, hij heeft nog wel signaal sterkte maar hij doet het niet meer. Ik moet de sitecome router minstens 2x per dag opnieuw opstarten. (stekker in en eruit)

Ok dit gaat niet goed, je probeert nu een ADSL modem aan te sluiten op een kabel modem. Dat gaat simpelweg niet werken ( niet door een leek in ieder geval )
Vervangen de speedtouch voor een echte router zoals de linksys e4200 router.

Die werkt uitstekent op ziggo en upc modems en zorgen ervoor dat je zowel bedraad als draadloos meerdere apparaten kunt aansluiten. Mijn advies is wel om dit even door iemand te laten doen die het vaker heeft gedaan ;)

Hee hee ik ben dan wel een meisje maar ik kan heus wel een router aanluiten hoor haha.
Ik heb het al vaker gedaan daarom was het zo frustrerend dat het niet lukte hihi.

Heel erg bedankt voor de tip we zullen een nieuwe gaan kopen ;)
Denk je dat de intermet verbinding steeds wegvalt door ouderdom van die sitecome router ?? Het is zo vaag !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan