speedtouch st780wl openen van poorten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,

een xs4all abonnement met een speedtouch st780wl router....
Werkt perfect...maar nu wil ik een paar poorten openzetten.
Via de toolbox en dan via de firewall.....maar wat ik ook doe de poorten blijven steahlt.....
Iemand enig idee hoe ik in deze router poorten kan openen.
het gaat om de volgende poortnummers 554 80 en 1600

wie kan mij verder helpen.

Eerste vragen:
1. Is het interne ip-adres waar die genoemde poorten naar doorgezet moeten worden correct?
2. Draaien er services op die poorten op de pc waarnaar doorgezet is?
3. Is de firewall op de pc waarnaar doorgezet is voorbereid op het ontvangen/doorgeven van die poorten aan de applicaties die je ervoor gedacht hebt?

Tijs.

Volgende vragen:
1. Heb je die poorten opengezet via Game & Application Sharing in de router? En staan die op Server modus of Client modus (nakijken in sectie Defined Games and Applications in de router)?
2. Staan de Security settings in het Firewall gedeelte van de router op Standard of Disabled? (Staat die op BlockAll, dan werkt het forwarden van poorten niet).

Succes,

Tijs.

Eerste vragen:
1. Is het interne ip-adres waar die genoemde poorten naar doorgezet moeten worden correct? ja is correct
2. Draaien er services op die poorten op de pc waarnaar doorgezet is? nee
3. Is de firewall op de pc waarnaar doorgezet is voorbereid op het ontvangen/doorgeven van die poorten aan de applicaties die je ervoor gedacht hebt?
firewall staat uit

Tijs.

Volgende vragen:
1. Heb je die poorten opengezet via Game & Application Sharing in de router? En staan die op Server modus of Client modus (nakijken in sectie Defined Games and Applications in de router)? client
2. Staan de Security settings in het Firewall gedeelte van de router op Standard of Disabled? (Staat die op BlockAll, dan werkt het forwarden van poorten niet). niks aangewijzgd dus fabriek instelling

Succes,

Tijs.

Als er geen diensten luisteren op die poorten, dan komt het als stealth naar voren.
Pas als je bijv. een webserver op poort 80 van je pc draait, dan komt poort 80 niet meer als stealth naar voren, want dan wordt er op die poort geluisterd, en komt er dus op de test een antwoord vanaf je pc.

Wat je dus moet doen is ervoor zorgen dat er diensten draaien (op de pc waarnaar geforward wordt) die luisteren op de poorten die je zojuist hebt opengezet.

Voorbeeld zou kunnen zijn een p2p programma, een webserver, een ftp-server etc.

Succes,

Tijs.

op die poorten komen een video systeem te draaien.
zal eens in de video kijken wat ik daar kan wijzigen.
de video heeft wel een internet verbinding want de tijd wordt netjes gelijk gezet.
morgen nog maar eens puzzelen.

bedankt in iedergeval.....:thumb:

het puzzelen is stopgezet....
Alles werkt naar behoren nu....
de router weet niet wat any betekend bij het open van poorten.
Deze instelling heb ik gewijzigd in tcp en ik kan nu vanaf elke internet aansluiting naar de recorder.

Bedankt voor het steuntje in de goede richting :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan