Speedtouch USB modem kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob Schurkjens

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2002
Berichten
20
Mijn 2 jaar oude Alcatel Speed Touch USB modem (zo'n groene platvis) start ongeveer 1 op de 5 keer niet op als ik mijn PC aanzet. De lampjes blijven dan uit en inloggen gaat niet. Bij alle USB-poorten doet hij dit.

Even de USB-stekker er uit trekken en er opnieuw inproppen verhelpt het probleem: hij start dan gewoon op (lampjes gaan knipperen etc.).

Ik heb een Dell Optiplex GX260, toch geen prut-PC, dus ik denk dat de oorzaak bij het modem ligt. Stekkertje ziet er goed uit, dus waarschijnlijk ligt de oorzaak elders. Drivers (XP) update ik regelmatig.

Iemand een suggestie?

Trouwens, ik heb nog een heel ander probleem: ik heb een vier jaar oud keyboard op mijn PC aangesloten. Het gekke is dat alles het doet, behalve het cijfertoetsenblok aan de rechterkant van het keyboard. Hoe kan dát nou???
 
Heb je ook nog andere USB-apparaten? Zo ja, daar geen problemen mee? Je zou de modem op een andere PC kunnen uitproberen, maar je zegt zelf dat het stekkertje er opnieuw in doen het probleem verhelpt. Modem lijkt me niet stuk.

Voor het toetsenbord zou ik ook zeggen: op een andere PC gaat het wel prima?

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie,

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb net toch nog maar es via de Speedtouch website de laatste driver gedownload. Na installeren werd de melding gegeven: "de reparatie en installatie is voltooid". Het lijkt er dus op dat de software niet goed meer was en dat deze is hersteld. Hoop dat het is opgelost. Met mijn andere USB apparaten (camera, printer) geen problemen.

Het toetsenbord werkte wel goed op mijn oude Packard Bell (rotzooi). Het toetsenbord is op zich wel fijn maar drivers kan ik er niet voor vinden.
 
Wel merk toetsenbord?

Groetjes,
Bennie
 
in de pc-winkel zeggen ze dat ik een usb-hubje moet plaatsen met aparte stroomvoorziening en dat dan alles opgelost is, ik heb dit geprobeerd en bij mij werkte het niet..........
 
Ik gebruik een 5 jaar oud Packard Bell toetsenbord zonder USB aansluiting, model 5132.
 
Het nummerieke gedeeltje van je toetsenbord?
Numlock?

Greetz Patrick
 
Ja, het cijferblok aan de rechterkant van het keyboard. De cijfers tussen de F-toetsen en de lettertoetsen doen het weer wél!
 
Usb en Xp zelf heb ik ook wel eens problemen met een mobo van 3 jaar oud.

Nooit problemen gehad toen ik met W2K draaide maar nu met xp wel.

En als je problemen hebt met je usb dan heb je ook problemen met je ps2 aansluiting van je toetsen bord.

Drivers downloaden heeft niet geholpen , usb verwijderd en opnieuw erop gezet heeft ook niets geholpen.

Waarschijnlijk met een ander os zal je geen probleem hebben. of een upgrade van je mobo.

Wat je ook kan proberen is een losse 4 port usb-hub deze moet wel met een voeding zijn dus geen passieve.

Verwijder dan alle usb stekkers uit de pc en laat ze via de hub lopen.

Deze configuratie draait bij mij goed.


suc6 speedtouch
 
LET OP:

Grote kans dat het USB-modem probleem wel degelijk opgelost kan worden. Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat XP standaard toestemming geeft om energie te sparen op het USB-poort gebruik. Dit leidt er toe dat apparaten kunnen uitvallen.

OPLOSSING:

Ga naar: Deze Computer> Systeeminformatie weergeven> tab Hardware, Apparaatbeheer. En dan:

USB-controllers openklikken> USB Hoofdhub met rechtermuisknop openklikken> Eigenschappen> Energiebeheer:

"De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen." UITVINKEN!!!!!!!!!!

En herhaal dat bij alle USB Hoofdhubs!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan