SpeedTouch verandert IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen2010

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Voor mijn Playstation 3 moet ik wat poorten openen en die linken aan een apparaat of IP adres, maar omdat mijn SpeedTouch modem de hele tijd het IP adres van mijn Playstation zit te veranderen komen de geopende ports de hele tijd op een IP adres wat niet eens in gebruik is op mijn Speedtouch.

Kan ik mijn Playstation 3 een vast IP adres geven op een of andere manier?
Graag hulp!

Noem het type SpeedTouch waar je het over hebt. En vermeld ook of de playstation bedraad of draadloos verbonden is met de SpeedTouch.

Tijs.

Het gaat om een SpeedTouch 780 en de Playstation 3 is draadloos verbonden met de modem

Wat je kunt doen is het volgende: Ervoor zorgen dat de playstation altijd hetzelfde ip-adres krijgt.

Kijk hier, op pagina 101 en 102 hoe je dat kunt doen: Sluit de playstation aan aan het netwerk. Ga daarna in de router kijken als welk 'device' het wordt gezien, edit het 'device' en klik aan: "Always use the same address" en klik Apply.
Hierna krijgt de playstation altijd hetzelfde ip-adres. Als je daarna portforwarding instelt/aanpast naar dat ip-adres, dan hoef je de portforwarding nooit meer aan te passen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan