Speedtouch verliest verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crusty

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
7
Hallo,

Ik zit al een week met dit probleem, ik kom er maar niet uit. Heb me daarom maar hier aangemeld in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Wat is het geval: we zijn hier thuis met z'n drieen (2 desktops met wireless usb adapters, 1 laptop met geintegreerde WiFi) aangesloten op een SpeedTouch (weet even niet welk type, volgens mij 5##) wireless modem/router van KPN (XS4ALL ADSL).
Alles heeft jaren naar behoren gewerkt, tot vorige week bij iedereen op hetzelfde moment de verbinding verbroken werd. Heb van alles geprobeerd maar niets hielp (ben er later achter gekomen dat het zeer waarschijnlijk een storing was, hier in de buurt). Toen heeft mijn vader uit frustratie de router gereset, en kon ik alles weer opnieuw gaan instellen (omdat ik de enige thuis ben die nog een beetje verstand van zaken heeft;)).
Toch heb ik het idee dat ik dat niet helemaal goed heb gedaan. Want wat gebeurt er nu? We kunnen alledrie het internet weer op (na opnieuw naar onze draadloze modem te zoeken, WPA-PSK ingevoerd te hebben..), maar na een tijdje worden we er ook weer afgegooid. Het vreemde is: MSN blijft het (meestal) wel doen. Wat me ook opviel: op de laptop van mijn vader lijkt de internet-verbinding (als die het dus wel doet) veel sneller dan op de 2 desktop pc's. Terwijl bij hem vaak het bereik behoorlijk laag is (te zien aan de bekende groene balkjes).
Ik vermoed dus dat ik iets verkeerd heb ingesteld op de router/modem. Heeft iemand enig idee?

Voor de volledigheid:

Desktop 1
Windows XP SP3
Geen firewall
Wireless USB adapter van Siemens (geleverd bij de router)

Desktop 2
Windows XP SP2 (geloof ik)
Geen firewall
Wireless USB adapter van Linksys

Laptop
Windows MCE
Windows Firewall
Built-in WiFi

Op de router zelf staat de firewall ook aan.

Tevens heb ik last van de go.google.com redirect... maar na het lezen van de oplossing op deze site moet dit vanavond (als ik weer thuis ben) verholpen zijn ;). Waarvoor alvast dank. :thumb: Maar ik denk niet dat dat hiermee te maken heeft...
 
Laatst bewerkt:
Geeft eerst eens het exacte type modem dat je gebruikt en heb je hier zelf nog wat instellingen veranderd buiten de standaard fabrieksinstellingen.

Waar je alvast mee zou kunnen beginnen is om de automatsche kanaalkeuze waarmee het modem werkt handmatig in te stellen b.v. op 6 of 7.

CrashPuppy
 
Geeft eerst eens het exacte type modem dat je gebruikt en heb je hier zelf nog wat instellingen veranderd buiten de standaard fabrieksinstellingen.

Waar je alvast mee zou kunnen beginnen is om de automatsche kanaalkeuze waarmee het modem werkt handmatig in te stellen b.v. op 6 of 7.

CrashPuppy

Ik heb net even op de website van XS4all gekeken. De modem/router die wij gebruiken is van het type Speedtouch 716.

Instellingen gewijzigd op de modem/router:

Eerst het installatieschijfje van KPN gedraaid en alles opnieuw geinstalleerd.
Heb op de pagina het Configuratie-wizardje doorlopen (hier te zien) en succesvol afgerond. Ten minste, geen foutmelding gekregen. (vpi/vci 8/48 gebruikt)
 
Bedankt tot zover, CrashPuppy. Ik ga vanavond even kijken of ik dat kanaal fixed kan krijgen. Kan me inderdaad iets herinneren van kanaal 6...

Die XS4All pagina heb ik net ook even doorgelezen. Zal eens wat schuiven met apparaten, al betwijfel ik dat dat het probleem is. Het heeft het voorheen altijd prima gedaan... Maar we zullen zien. Nogmaals bedankt :).
 
Het kan natuurlijk altijd dat je modem niet meer helemaal lekker functioneert. Daar gaan we vooralsnog maar even niet van uit.
Ook het spelen met de richting van de antenne wil nog wel eens uitkomst bieden.

CrashPuppy
 
Het kan natuurlijk altijd dat je modem niet meer helemaal lekker functioneert. Daar gaan we vooralsnog maar even niet van uit.
Ook het spelen met de richting van de antenne wil nog wel eens uitkomst bieden.

CrashPuppy

Ja, het modem kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn. Het gekke is: als ik 'm uitzet, en weer aan doe, dan werkt alles gewoon weer. En iedere pc heeft dan 'uitstekend' bereik. De verbinding met het netwerk blijft, het is puur het internet waar we niet meer op kunnen.

Maar iedere keer het modem herstarten, dat is natuurlijk geen doen.
 
Er is niet iemand volop aan het downloaden met P2P programma's ?
 
Er is niet iemand volop aan het downloaden met P2P programma's ?

Dat zou mijn broertje wel eens kunnen zijn... (Desktop 2). Straks maar eens op onderzoek uitgaan ;)

Ik bedenk me opeens.. kan het ook zijn dat een trojan/spyware oid de verbinding in de weg zit?
 
Dat zou mijn broertje wel eens kunnen zijn... (Desktop 2). Straks maar eens op onderzoek uitgaan ;)

Ik bedenk me opeens.. kan het ook zijn dat een trojan/spyware oid de verbinding in de weg zit?

O jee....., dat wordt matten.....:evil:
 
Haha, nee hoor. Wij leven prima in harmonie ;).

Ik ben inmiddels thuis. Heb net even op de config pagina van het modem het kanaal op Handmatig gezet, en kanaal 6 gekozen. Ik zit momenteel achter de laptop van mijn vader en ik zie meteen dat de signaalsterkte daalt naar 'zwak'. Maar ik heb nog steeds verbinding. Is er iets wat ik in Windows zelf moet instellen zodat ieder pc kanaal 6 kiest? Of gaat dat automatisch...
 
Nee je hoef in windows niks te regelen voor wat betreft de kanalen.

Speel ook eens met je antennes van het modem.

Deze werken zoals een vuurtoren z'n licht straalt
Als dit niet helpt kun je overwegen een andere antenne te nemen, maar zover reikt mijn kennis nu ook weer niet om je hiermee te helpen. Informeer eens bij de PC-boer


CrashPuppy.
 
Nee je hoef in windows niks te regelen voor wat betreft de kanalen.

Speel ook eens met je antennes van het modem.

Deze werken zoals een vuurtoren z'n licht straalt
Als dit niet helpt kun je overwegen een andere antenne te nemen, maar zover reikt mijn kennis nu ook weer niet om je hiermee te helpen. Informeer eens bij de PC-boer


CrashPuppy.

Hmm.. De spyware is nu van mijn pc af , heb op mijn broer's pc een aantal onnodige zaken verwijderd. Het kanaal op '6' gezet. Ook nog wat met de antenne 'gespeeld'. En ja hoor, volgens mij werkt alles weer naar behoren. Mijn pa is er nog wel een keertje uit geweest (slechte verbinding oid). Maar nu zitten we met z'n tweeen alweer zowat een uur te internetten.

Nog even wachten tot mijn broer thuiskomt voor de ultieme test ;).


Edit:

Vandaag met z'n drieën online geweest, geen problemen meer. Bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan