SpeedTouch ziet Wireless modem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Nieuwenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
12
Heb beneden bij de telefoonlijn de Wireless modem geplaatst en boven op mijn computer de SpeedTouch aangesloten via mijn usb poort.

De Speedtouch kan de Wireless modem niet vinden...

Heb ik het modem wel goed aangesloten? Er zit 1 geel kabeltje bij (UTP kabel volgens mij). Moet deze ook worden aangesloten op iets?
 
Wat heb je nou geplaatst? Voor zover ik het begrijp heb je beneden een Draadloos Modem staan. Boven staat een speedtouch (standaard KPN ding, ook een modem)
Logisch dat dat niet gaat werken. Je hebt een modem + router + wireless access point beneden nodig, en boven een wireless lan kaartje.
 
Wazig verhaal.

Graag meer details omtrent type modem router,provider,wlan kaart etc etc.
 
Ik vermoed zelf dat hij dit bedoelt:

ST121g.jpg


Deze zou inderdaad verbinding moeten krijgen met de modem.
1. Is de modem goed geinstalleerd? Geen idee of je daar als gebruiker verplicht iets aan aan moet passen.

2. op je pc moet je zoeken naar draadloze netwerken. Ik neem aan dat dit hetzelfde gaat als op mijn laptop met ingebouwde kaart. In de taakbalk (in de buurt van de tijd) zie je een knop staan met "draadloze netwerken" of iets dergelijks. Daar klik je op. Dan kan je zoeken naar draadloze netwerken.

Maar de kans is dus aanwezig dat je dit eerst moet configureren op je modem. Met behulp van dat kabeltje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan