speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb adsl geinstalleerd, maar je moet apart op het icoontje klikken om verbinding te maken, kan het ook zo, dat je bij het opstarten , het scherm te zien krijgt van verbinding maken of nog mooier dat hij autoimatisch verbinding maakt? als je de browser opent.?

welke provider heb je en welk type modem?
ja kunt nl de modem tweaken zodat het modem zelf de verbinding legt en niet de pc
www.bruring.com verteld je er alles over
:thumb:
mits het geen usb modem is of course.....

Geplaatst door Mulcoa
Adsl modem Usb van planet
ja, dan zou je em wel kunnen tweaken denk ik maar dan maakt ie pas verbinding als je de pc geheel hebt opgestart.
kijk even op de site die ik je noemde

2 dingen zijn in ieder geval in te stellen waardoor de verbinding automatisch wordt gekozen en gemaakt bij het starten van de Browser.

Kies onder de knop Extra binnen je browser de optie "internet-opties" en vervolgens "verbindingen".
Klik dan in het grote vak op de gewenste verbinding en kies rechts voor "instellingen" van je ADSL aanbieder, bijvoorbeeld MXstream. In het vervolgscherm kies je dan voor "Instellingen van IE automatisch overnemen".

Staat overigens in het scherm "verbindingen" "altijd mijn standaardverbinding kiezen" aangecirkeld?

Als je bovenstaande hebt gedaan en je hebt (mogelijk opnieuw opgestart -ik weet niet of dat echt nodig is voor dit soort wijzigingen-) dan zou het voortaan automatisch moeten gaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb het als volgt gedaan en dan niet als je een browser opstart maar als je je computer opstart.
Eerste manier (kan enigszins verschillen per OS)
- ga naar je ADSL inbelverbinding (bij Externe Toegang of Network and Dail up connections) en klik op "properties/eigenschappen" met rechts
- vink af: "prompt for username and password"
- vink aan: "dial if line is dropped"
- klik OK
- klik met rechts op "start" en kies "openen"
- ga naar programma's / opstarten
- sleep je VPN verbinding icoontje rechtstreeks naar startup toe . Let op: je moet het icoontje rechtstreeks uit Externe Toegang (oid.) naar startup slepen. Een snelkoppeling daarnaar toe in je startup slepen werkt niet.
- zorg er uiteraard voor dat "wachtwoord onthouden" aangevinkt staat

Tweede manier
Een programma gebruiken zoals Superdial 2000.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan