speel game = monitor op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hey,

Ik heb een week geleden mijn computer opnieuw geinstalleerd (mijn Install Shield dinges deed het niet meer, dus kon niets installeren, alle manieren om het te fixen werkte niet), maar als ik nu een spel start, dan gaat mijn monitor op standby (althans, beeld wordt zwart en lampje oranje). Het enige wat ik dan kan doen is mijn computer resetten, en zolang ik geen spel start gaat alles prima.

Nou is er in hardware helemaal niks veranderd, en in software heb ik eigenlijk alleen Windows XP SP2 geinstalleerd, drivers voor netwerk en geluid, DirectX 9.0c, NVidia drivers (de nieuwste, van de website, weet niet uit mijn hoofd welke, heb ook de beta drivers geprobeerd), drivers voor mijn TV Kaart, maar voordat ik die installeerde had ik dit probleem al (maar TV kijken werkt wel gewoon) en Setpoint (voor mijn MX518). En dit stond er vòòr de herinstallatie ook op.

Iemand ingevingen? :D

Het is duidelijk dat je spel overgaat naar een resolutie of refreshment rate die je monitor niet aankan, vandaar dat hij 'uit' gaat.
Misschien had je eerst een andere monitor adapter, je kan eens kijken of er nu een plug and play staat en hier je echte type kan selecteren.
Of je kan kijken of je de video settings van je spel kan aanpassen zonder dat je de game eerst start, soms zitten er bij spellen een aparte video settings tool die starten voordat de game start ( meestal de 1e keer als je de game start )

Ik heb instellingen op meerdere spellen geprobeerd varierend van 60hz op 800x600 tot 75hz op 1024x768 (wat het max is op mijn 15 inch lcd monitorretje). Het werkt allemaal niet, althans, ik kan zo'n 2 minuten in het spel zijn (wat meestal net genoeg is om het menu door te gaan, te laden, en verder niks)..

Laatst bewerkt:
Ik heb instellingen op meerdere spellen geprobeerd varierend van 60hz op 800x600 tot 75hz op 1024x768 (wat het max is op mijn 15 inch lcd monitorretje). Het werkt allemaal niet, althans, ik kan zo'n 2 minuten in het spel zijn (wat meestal net genoeg is om het menu door te gaan, te laden, en verder niks)..

Heb dit ook gehad met mijn HP Pavilion t320.be

Heel lastig trouwens, ik ehb dat probleem niet meer.
Ik weet niet meer aan wat het lag want bij hp is die xp eigenlijk van hp want dan staan daar zo'n logotjes overal op van HP en software van hp. Maar ondertussen heb ik een volledig verse Windows XP Home Edition erop gezet en het gaat hier veel sneller en ondertussen een andere monitor en het probleem is weg. Misschien andere monitor proberen.

Ik heb nog wat meer zitten klooien met opties in spellen, onder andere Antialiasing, Filtering Modes, Fullscreen enzo.

En toen ik Fullscreen uit zette, zag ik zodra ik in het spel ging er op de achtergrond een NVidia schermpje kwam met een waarschuwing dat mijn videokaart te weinig stroom kreeg. Ander stekkertje van mijn voeding erin gestopt en tadah, als een zonnetje.

Blijkbaar heeft dat stekkertje van mijn voeding het dus begeven. Bij deze bedank ik Paintje voor het aansporen om met die opties te spelen, anders had ik er nooit achter gekomen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan