speelt geen filpmjes af

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Via de site van de publieke omroep kan je via "uitzending gemist" oude televisie opnamen bekijken. Dit kan via mediaplayer en real player. Al een tijdje lukt dit afspelen niet meer. Ook andere filmpjes (een bijlage van een mailtje of een site) speelt hij niet meer af.
Toch heb ok beide afspeelprogramma's wel op de pc geinstalleerd,
Als ik de opname wil afspelen start hij het afspeelprogramma op en daarna gebeurt er niets meer.
Ik heb wmp 11 ook geinstalleerd, dit mocht ook niet baten

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

groet Harrie Ploegstra

Heeft hij WMP10 het altijd wel gedaan? WElke browser gebruik je?

Je kan het volgende doen :

Deinstalleer WMP11
Download Ccleaner hier en installeer hem
Start Ccleaner en onder het knopje problemen alles aanvinken met register
Er wordt gevraagd om een backup te maken , hierop ja zeggen ( deze wordt standaard in M<ijn dokumenten gezet)
Ccleaner alle gevonden problemen laten oplossen, daarna weer opnieuw opstarten

Als het bij WMP 10 wel deed dan weer WMP10 installeren

Indien je Firefox hebt dan kan ik je deze aanraqden. werkt bij mij als een tierelier

Ik heb precies gedaan zoals u zei. Maar het lukt nog steeds niet. Ik heb een videoclip in mijn bestand staan en deze speelt WMP wel goed af. Volgens mij ligy het dus niet aan mediaplayer.

Jammer dat niemand een oplossing weet.
Ik wilde proberen of ik via de windows (XP) schijf via de optie fouten herstellen het alsnog weer werkend te krijgen. Ik kreeg de mededeling dat er een recentere versie was geinstalleerd. Ik vermoed dat het recentere in de updates zit. Kan iemand zeggen of dit juist is en dat ik deze windows cd rom gewoon kan gebruken zonder dat mijn systeem gekke dingen gaat doen??

groet Harrie

Bedankt voor de link met de codecs ik heb ze allemaal geinstalleerd. Nu starten sommige (tv) programma's wel op en ook sommigen niet (uitzending gemist). Een videofilm op de site van voetbal international start net als Talpa (programma gemist)ook niet op.
Er zit wel verbetering in maar het is nog niet optimaal.

Indien je de K-Lite Codec Pack installeert, en daarbij aangeeft, niet de bovenste players te installeren, maar wel de alternatieve Realplayer, en quicktimeplayer, en ook nog op het einde aan geven dat je alles in WMP wilt afspelen, moet het lukken.

Wel eerst alle codec packs deïnstalleren.

Je kunt ook in mapopties, in het cofiguratiescherm, bij de bestanden alle associaties even nalopen.

Na het advies van Lange Pier opgevolgd kan ik helemaal geen filmpjes meer openen.

Na het advies van Lange Pier opgevolgd kan ik helemaal geen filmpjes meer openen.

Alsof het daarvoor wel goed ging.:confused:

Verwijder eerst alle videocodecs, in apparaatbeheer, besturing voor beeld, etc, daarna het K-Lite Codec Pack, deïnstalleren, en alle bestanden met de extensie AX, in de map windows\system32.

Daarna weer de K-Lite Codec Pack installeren, met de goede parameters.

Ik heb zelf de oplossing gevonden. Het komt door internet explorer 7. Deze had ik geinstalleerd. Ik kwam er achter dat na de installatie sommige programma's (niet allemaal) niet of heel langzaam konden worden geopend. Door Internet explorer te verwijderen en i.e. 6 weer te installeren was het probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

groet Harrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan