spel converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannr1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
hoi allemaal,
ik stel een vraag die misschien erg moeilijk is of niet te beantwoorden valt, maar omdat de programma's om dingen te doen met de dag vernieuwd worden, is het misschien mogelijk.

iedereen kent het, je hebt spellen liggen vanaf toen je nog windows 95 had of lager misschien nog. nu heb je(de meeste dan) xp en sommige vista. en nu ken je die spellen niet meer doen want die zijn alleen voor windows 95 of dos. is er geen mogelijkheid om die spellen om te zetten naar xp of vista? want vind sommige spellen zo leuk, en moet ze of opnieuw kopen dan, of ze zijn helemaal niet meer te krijgen omdat ze verouderd zijn. dus mijn echte vraag is:

wie weet hoe je een spel van het ene platform naar het andere kunt converteren(alleen pc platformen)

ben benieuwd, groetjes Dannr1

hoi

kun je ze niet in compatibiteits modus draaien?

op snelkoppeling van je game op buroblad-rechtermuisklik-eigenschappen

daar je keuze maken

Ik heb het getest met een windows 95 speletje :) en het werkt met hetgene van die rechtermuisknop :) xD

vaak wertk dat, maar vaak ook maar half. heb verschillende games die t dan wel doen zo, maar waarbij dan t geluid ontbreekt, heel vervelend!!!

leon

de applicatie DosBox wil ook nog wel eens uitkomst bieden

verrek ja, heb daar wel eens aan gedacht maar was t allang weer vergeten.

wil nml graag nog eens weer die goeie ouwe arcade shooter Raptor willen spelen, met geluid dus, en nu ik toch bezig ben, lijkt me ook gaaf om weer eens Hexen2 en of Shadow warrior te spelen.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan