Spel copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo.........

Ik wil een spel copieren van een originele cd. Het schijnt dat je daar 1 kopie van mag maken voor eigen gebruik om het spel te kunnen spelen op 2 computers.

Hoe weet je of het om een protected pc game, zoals clone cd het noemt, gaat?

Ik heb gewoon gekozen om de cd als data cd te kopieren. Maar dan gaat ie er 2,5 uur over doen zegt ie.Over het in lezen dus. Daarna moet je nog branden. ook via protected pc game gaat ie er zo lang over doen.

Kan dit sneller of...............................

goet
Harmen

Laatst bewerkt:
Met ClonyXXL kan je de CD scannen op beveiliging. Dit programma is nauw verwant aan CloneCD. Ik weet niet waar je het kan downloaden, maar kijk eens op de site www.elby.ch

ik zoy zeggen met clony xxl ik gebruik dat voor audio
games heb nog niet getest

Bedankt voor de reacties.....

Maar is het normaal dat ie er zo lang over doet?

En hoe werkt dat proggie ik vind het nogal onoverzichtelijk!

Kan iemand mij gewoon de standaard stappen vertellen die ik moet ondernemen om er achter te komen of de cd beveiligd is ja/nee.

Ook zou dit proggie me dus moeten vertellen hoe ik clonecd dan in zou moeten stellen.
Als je scan cd doet komt ie met 2 doodskoppies. Nu zou de cd redelijk eenvoudig te fikken zijn. Maar hoe stel je dan clone cd in, weet nog steeds niet om wat voor type cd het gaat....

please help.

groet
Harmen

Laatst bewerkt:
In principe maak je met clone cd een image naar je harde schijf, dit karweitje moet voor een gemiddelde pentium 4 toch in 7 à 8 minuutjes geklaard zijn.

Daarna kun je afhankelijk van je brandersnelheid toch ook weer binnen 6 à 7 minuten de image weer naar een cd branden. Geef wel ff goed aan in clone cd wat voor een cd je wilt kopieren. Clonecd zal automatisch een Image.ccd bestand aanmaken in een temp map en vanuit daar ook weer lezen voor te branden, eigenlijk kan het niet gemakkelijker als met clone cd vind ik.

Remy

Je zou ook blindwrite kunnen proberen, ik heb er al verschillende games mee weten te kopieeren. Is ook makkelijk in gebruik en freeware.

met sommige beveiligingen kan het inderdaad lang duren voor clonecd daar doorheen leest.

de beveiliging zit er niet voor niets op die is gemaakt om het kopieeren tegen te gaan.
dat clonecd hem door speciale techniek wel kan lezen is toppie , het nadeel is wel dat het soms erg lang kan duren voor hij door de beveiliging heen breekt.

Clonyxxl

Dank voor de reacties weer..........

Ron: Ik ben er nog niet uit hoe clonyxxl werkt. Ik ga de cd wel gewoon fikken dan is ie er maar 5u mee bezig, wel bizar hoor.......

Remy: Ik heb een P3 en andere cd's fikt ie inderdaad binnen het kwartier. maar deze dus niet.

Jack: ik ga eerst nog wel is met clonecd proberen.

Bedankt

groet
Harmen

ClonyXXL werkt heel simpel... je doet de originele CD in de drive, selecteert deze in ClonyXXL en je laat de CD scannen. ClonyXXL meldt dan welke beveiliging er op zit.

Maar om welke CD gaat het eigenlijk?

Het feit dat CloneCD er lang over doet, komt voornamelijk vanwege leesfouten. Het aantal rereads staat standaard geloof ik op 3x, het geen in de meeste gevallen totale onzin is. Indien je het aantal rereads op 0x zet, gaat het inlezen vele malen sneller en waarom zou je ook die bewust aangebrachte fouten 3x gaan herlezen. Een fout is immers een fout.

Alternatief dat ikzelf gebruik, en mijns inziens zeker voor data beter en sneller dan CloneCD is Alcohol 120%.

Dank je voor je reactie.

Heb inmiddels het spel gefikt en bleek er uiteindelijk toch maar 15min over te doen. Het lezen dus.

Het ging om grandprix3
Het spelen op 2pc's lukt ook nog niet hij scant wel maar gebeurd niets. heb je daar nog ideen over?
Ik ben helemaal nieuw als het om spellen gaat.

groet
Harmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan