Spel is traag, schokkerig en onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorien

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Hallo,
Ik heb een probleem met het spel Sims2. Het moet erg lang laden, het (bewegende) beeld is onscherp (erg ge-pixelt) en de bewegingen zijn schokkerig (hij reageert laat). Kan dit liggen aan de videokaart?
De syteemeisen van het spel zijn 800 MHz processor voor systemen met T&L-ondersteunende grafische kaart met tenminste 32 MB grafisch RAM-geheugen. Voor systemen met een grafische kaart die niet T&L ondersteunt is een 2 GHz-processor met tenminste 32 MB grafisch RAM-geheugen.
Ik als computerleek weet niet waar ik kan vinden wat voor grafische kaart ik heb. Volgens mij heb ik een AMD Sempron 3000+ S754 Processor. (Norrod, 1 jaar oud).
Hebben jullie tips? Ik heb al rond gekeken op deze site, maar ik wordt helaas niet echt wijs van al die moeilijk termen.
Alvast bedankt!
groeten, jorien

nieuwste drivers voor je vga kaart installeren,heb je ook de nieuwste directx al geinstalleerd?

nieuwste directs versie is 9.oc? die heb ik nl. de andere suggesties zal ik downloaden, zal snel laten horen hoe t verder gaat! dankjewel!

mijn videokaart is: SiS 741 (32 MB) daarbij staat ook 3D versneller SiS 330 Mirage Integrated. Ik heb via de site van SiS besturingsoftware gedownload, maar deze zegt bij installatie: 'The VGA device does not exist.' Maar die heeft elke computer toch wel?
Verder zag ik nog iets opvallends (in EVEREST) bij DirectX Video. Onderaan staat bij Probleem: 'Hardware Transform and Lighting wordt niet ondersteund. Moderne 3D spellen vereisen dit misschien.' Lijkt me de oplossing van mn probleem. Ik kan via internet niets vinden wat me hiermee verder kan helpen. Tips en/of links?

zet je (video) settings niet te hoog en probeer dan nog eens .. ?

je hebt een onboard card.(met maar 32 mb)
het best is er een vga-kaartje in te zetten.
vanaf zo,n 50€ heb je al een aardige.

ik weet niet precies hoe je het doet bij the sims 2 , ken je niemand die het heeft en wat meer van computers af weet ?

Geen idee hoe het bij Sims werkt, maar meestal is dat terug te vinden onder options en dan video settings.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan