Spel kan poort COM2 niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Empire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Hallo,

Ik heb een probleempje, heb een oud spel gekocht (Settlers2) , dat is compatibel met windows 95, ik werk met XP pro. Als ik het spel probeer te starten krijg ik de melding : Het systeem kan poort COM2, die door de toepassing is aangevraagd niet openen. Ik kan er wel voor kiezen om dat te negeren , maar dan valt mijn monitor gewoon uit.
Ik heb ook al geprobeerd de exe van het spel op compatibel met windows 95 te zetten, maar dat helpt niet.
Door mijn firewall komt het ook niet, dus heeft er misschien iemand een suggestie?

Greetings Empire!

Staat je compoort wel aan in je systeemeigenschappen en je bios?

bij mijn aparaat beheer zie ik enkel COM1 poort staan, dus ik veronderstel dat die com2 niet ingeschakeld is. Maar ik ken absoluut niets van pc's , dus ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet inschakelen:(
In de help en ondersteuning vind ik niets daarover, dus zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat in beginners taal uit te leggen :o

Greetings

COM2 zal fysiek niet bestaan (9 polige sub D connector aan de achterkant van de PC) maar staat vaak wel in het BIOS genoemd. Zoek de verwijzing in het BIOS en enable de poort.

uhm, das niet echt beginners taal he :) Ik zou nog eens niet weten hoe ik in die bios geraak!! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan