Spel loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorrebr

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Beste allemaal...ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een
AMS A112600B personal computer voorzien van:
AMD Athlon XP 2600+ processor op Club-3D KX400-8X moederbord , 512 Mb DDR geheugen 333 Mhz, Club3D 128 MB Radeon 9700 BGA (PC is voorzien van XP)

leuk....ware het niet dat verschillende spellen vast lopen (en/of de PC gaat re-booten).
Als een spel vastgelopen is (beeld staat gelocked, geluid gaat door en toesten en muis werken niet meer) blijft een reset van de PC als enige optie over.
Ik heb sterk de indruk dat wanneer een spel wat meer van m'n grafische kaart verlangt dit gebeurt...
Bij enkele, wat simpelere spellen, heb ik geen problemen.

Ik heb de laatste servicepack van XP erop gezet (1a) en de laatste drivers van de grafische kaart...en toch blijft het probleem daar..

De event-viewer binnen XP laat me geen foutmeldingen zien.

HELP !!!!

Noem eens een paar spellen op? Al de compatibiliteitsfunctie gebruikt?

Klik met je rechtermuistoets op de snelkoppeling naar het spel en kies voor het tabblad compatibiliteit. Kies daar een modus (b.v. Windows 95 of 98)

Ik heb een tijdje geleden in een PC blad gelezen dat jouw videokaart niet alle spellen ondersteunt, en dat de drivers niet altijd op tijd kunnen worden uitgebracht.
Bijna voor elk spel had je een nieuwe driver nodig.
Ik ga vandaag ff kijken of ik dat blad kan vinden.

Succes, Bandido.

Ik zal vanavond even kijken als ik thuis kom (heb avonddienst) naar de comp.functie.

Een collega had het over DXDIAG.
Daar kan je de kaart testen oid ?

Ik ben er wel ziek van hoor....heb ik eindelijk een snelle PC...gebeurt dit..

opgelost??

Ik heb m'n kaart getest middels DXDIAG en alles schijnt oke te zijn.

Een collega attendeerde mij erop dat dit wel eens een warmte probleem zou kunnen zijn....
Mijn PC staat in een zg computer-kast en staat aan 3 kanten dus dicht (achter en de zijkanten).

Ik heb de zijkant van de PC losgeschroeft en weer wat spellen gespeeld. Kwam tot de ontdekking dat ik er nu veel minder snel last van krijg......

Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar het lijkt erop dat mijn 'vastloop probleem' toch veroorzaakt wordt door een te warme PC.
De voeding vergt e.e.a. aan koeling en zo ook de grafische kaart. Kan me dus wel wat bij voorstellen....

Als het mogelijk is, zaag de achterkant van die kast eruit zodat de lucht van de voeding kan ontsnappen, dat ding staat te stikken.

Je kunt een extra koelventilator in de systeemkast inbouwen, probeer eens de temperatuur op te meten tijdens het spelen van de spellen.

Installeer es de laatste drivers voor je Radeon 9700 hier (Catalyst 3.2 ):
http://pdownload.mii.instacontent.net/ati/drivers/wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg.exe

(bron: http://mirror.ati.com/support/drive...DEON+9700+PRO&eula=&choice=agree&cmdNext=Next)

Service Pack 1 al geinstalleerd? Zo nee, download deze via de Windows Update.

Download en installeer ook de overige drivers ook weer middels de Windows Update.

Ook al Directx9.0a geinstalleerd? Zo nee, doe dat hier:

http://download.microsoft.com/download/9/a/4/9a48d736-586e-43c9-beee-f20c151e7feb/dxwebsetup.exe

..kom net terug van een weekje vissen in Denemarken...

Dank voor de reactie Muurhond (en anderen).

Het lijkt me geen warmte-probleem. Ik heb m'n kast opengeschroeft en gezorgt dat er voldoende frisse lucht aanwezig was.
Het probleem is nog steeds daar....

service-pack 1a is geinstalleerd en zo-ook de laatste drivers van m'n Radeon-kaart.

Het enige wat mij nog rest is om Directx9.0a te installeren en als dat niet werkt dan gooi ik alles van m'n PC en installeer alles opnieuw...

..geen forel of snoek, maar veel gul (kabeljauw)....

Melvin, wat zijn Via4in1-drivers ?????
Het installeren van Directx9a...daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar Via4in1-drivers .....zegt me niet veel eerlijk gezegd.

het zijn drivers voor je moederbord echt wel nodig als je een AMD processor met een VIA-based moederbord hebt.

www.via.com.tw

succes

Geplaatst door Dorrebr
..geen forel of snoek, maar veel gul (kabeljauw)....

Melvin, wat zijn Via4in1-drivers ?????
Het installeren van Directx9a...daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar Via4in1-drivers .....zegt me niet veel eerlijk gezegd.

Net wat Techie zei. De drivers zorgen er o.a voor dat je AGP-poort optimaal wordt afgesteld en gebruikt. Deze drivers zijn eigenlijk verplicht als je een AMD-moederbord hebt met een VIA-chipset.

Hier kan je em direct downloaden:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIAHyperion4in1446vp6.exe

Oké oke, krijg nu iederéén over me heen, maar vooruit.

Koop NOOIT een amd ( ze zeggen, voor spellen is het te gek BULL****!)

Ter vergelijking: ik heb een P3 800mhz
Kennis AMD 2gig 64 mb geforce ( ikke elsa geforce 32 mb )

Generals loopt als een trein, en op de amd, als een zware locomotief!!!

Ga voor zekerheid!! ga voor INTEL!!

Kennis pc: 40 gig harddisk C en D schijf op de C schijf win 98, met 10 gig over en 4 gig in gebruik. en 26 gig op de D schijf........................dus.....schiet mij maar lek.

Geplaatst door debes000
Oké oke, krijg nu iederéén over me heen, maar vooruit.

Koop NOOIT een amd ( ze zeggen, voor spellen is het te gek BULL****!)

Ter vergelijking: ik heb een P3 800mhz
Kennis AMD 2gig 64 mb geforce ( ikke elsa geforce 32 mb )

Generals loopt als een trein, en op de amd, als een zware locomotief!!!

Ga voor zekerheid!! ga voor INTEL!!

Kennis pc: 40 gig harddisk C en D schijf op de C schijf win 98, met 10 gig over en 4 gig in gebruik. en 26 gig op de D schijf........................dus.....schiet mij maar lek.

Ehmz, kerel, et is maar net hoe goed je je pc afstelt.

Ik heb een ook een AMD, een AthlonXP 1900+ en ik durf te wedden dat Generals hier beter draait bij jou. Et is een kwestie van de juiste drivers installeren en Windows optimaal afstellen.

Geplaatst door Muurhond

Ehmz, kerel, et is maar net hoe goed je je pc afstelt.

Ik heb een ook een AMD, een AthlonXP 1900+ en ik durf te wedden dat Generals hier beter draait bij jou. Et is een kwestie van de juiste drivers installeren en Windows optimaal afstellen.

Bij mij draaien alle spellen ook perfect met de Athlon XP 2000+.

Kan je toevallig in de BIOS zien hoe warm de processor wordt?
Ik had namelijk bij de orginele AMD cooler een temp. van 80 graden, wat niet echt bevordelijk is voor het resultaat bij bv. spellen :).
Meestal kan je in de BIOS kijken wat de temp van de CPU is, als je pc nogmaals blijft hangen moet je dus maar is kijken wat de warmte van dat ding is...

Na lang zoeken/updaten e.d. heb ik besloten om m'n XP-partitie te formateren/opnieuw te installeren.

Sinds dien heb ik geen problemen meer mbt het vastlopen.
Waarschijnlijk heeft er toch een fout in de eerste installatie van XP gezeten.

Ik ben weer blij.....

[. Et is een kwestie van de juiste drivers installeren en Windows optimaal afstellen. [/B][/QUOTE]

Mee eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan