Spel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DICE3

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Ik moet voor een schoolproject een leerzaam spel maken voor kleine koters.
Wie weet er een goed programmatje waaarmeen het niet te moeilijk is om een fatsoenlijk spel te maken.

visual basic of java zijn vrij veel tutorials over te vinden en is ook vrij gemakkelijk om te leren...
wil je echt zo snel mogelijk, binnen 2 dagen klaar zijn...neem dan delphi of pascal of zo...
wil je er wat moeite voor doen (wat ik niet verwacht :rolleyes: ) dan moet je voor C/C++/C.net gaan :thumb:

Laatst bewerkt:
ja ik bedoel eigenlijk van die programma's waar een grafisch interface in zit. Zodat ik geen moeilijke codes en scripts en dat soort geintjes hoef te kennen.

Geplaatst door DICE3
ja ik bedoel eigenlijk van die programma's waar een grafisch interface in zit. Zodat ik geen moeilijke codes en scripts en dat soort geintjes hoef te kennen.

Die zijn er niet tot bijna niet.

ik heb hier wel -ergens- een cd-tje liggen van "the game factory"...kun je kleine 2D-games in maken...
maar daar zul je dan wel ff naar op zoek moeten in de winkels, hij's niet al te bekend...

Gewoon een simpel spelletje met een verhaallijn waar je ondertussen wel wat van leert. Taal of rekenen ofzo. Grafisach hoeft het niet allemaal zo super.

Maak er een html-formaat (FLASH) of een Excel-formaat van. Genoeg mogelijkheden lijkt mij.

met Rapid Application Development zoals in Delphi kom je aardig in de richting als je code wilt omzeilen. maar: een beetje kennis van code moet je zelfs voor het meest eenvoudige programmaatje wel hebben dus je zult wel een beginnersboek door moeten werken. daar staat tegenover dat je dan in principe wel precies kunt maken wat jij zegt te willen.

het hangt er dus vanaf wat je ervoor wilt doen. ook eenvoudige spelletjes eisen altijd wel een beetje kennis en codeerwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan