Spel op hard disk zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb gisteren een 360 Pro (60 gb) gekocht.
Ik speel nu de spellen gewoon door de DVD erin te stoppen en te spelen, maar ik heb begrepen dat ik ook de spellen op de harde schijf kan zetten, zodat het spel sneller laad, en er minder geluid van de speler afkomt.

Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt.

Groet,

Sam

Dat is inderdaad mogelijk en werkt erg goed.

Als het spel is opgestart ga je terug naar het Dashboard (Xbox knopje op je controller en dan Y, zo kom je terug op het Dashboard).

Dan ga je My Xbox -> Game Library -> Selecteer je de game
Daarna krijg je de info van het spel te zien, in het eerste menu zou de optie "Install to Hard Drive" moeten staan. Selecteer dat en de gameschijf wordt naar de HDD geschreven.

Hé wat grappig. Dit wist ik niet, is dit een nieuwe functie na de laatste Dashboard update?

Inderdaad. Deze functie is met de NXE dashboard update meegekomen.

Positief, werkt het een beetje? (Sorry mister 9 voor de inbreuk op jouw topic)

Werkt perfect voor mij met mijn 120GB schijf. Kan er heel wat op kwijt ;)
Laatst heb ik mijn 360 omgebouwd in een Lian-Li kast. De geluidsproductie van de 12cm fan is nog meer als dat ik zou wensen maar een stuk beter dan de 2 x 7cm Talismoon Whisper die ik erin had.
Maar ik kan perfect bij de onderdelen van de 360 voor het schoonmaken etc. Wie weet koop ik er nog een stillere fan bij zodat het echt af is.

Okay, dat ziet er wel gaaf uit.
Moet je dan zelf je xbox helemaal "slopen" en overzetten in de nieuwe casing? Of zitten de meeste onderdelen er al standaard in? Geen idee hoe zoiets werkt.

Heb je foto's hoe die van jou er uit ziet.

Inderdaad je xbox + Harde schijf moeten helemaal uit elkaar. Daarna plaats je ze over in de andere kast.
Je garantie (die ik toch al niet meer had door het gepruts) ben je uiteraard wel kwijt. Maar aangezien je voor 150 euro een nieuwe hebt zie ik het probleem niet zo.
Plaatjes zelf heb ik helaas niet, in al mijn enthousiasme ben ik vergeten foto's te maken. Als je via Google zoekt op Lian-Li PC-XB01 dan kom je al heel wat tegen. Via de link in mijn vorige post is het ook wel duidelijk hoe het er uit ziet.

Dat is inderdaad mogelijk en werkt erg goed.

Als het spel is opgestart ga je terug naar het Dashboard (Xbox knopje op je controller en dan Y, zo kom je terug op het Dashboard).

Dan ga je My Xbox -> Game Library -> Selecteer je de game
Daarna krijg je de info van het spel te zien, in het eerste menu zou de optie "Install to Hard Drive" moeten staan. Selecteer dat en de gameschijf wordt naar de HDD geschreven.

Waarom vraagt hij dan nog naar de game dvd?????

Waarschijnlijk om de game op te starten en tijdens het gamen zal er minder om de dvd gevraagd worden.

Laatst bewerkt:
oke dat is duidelijk bedankt.Was er vanuit gegaan dat hij niet om de dvd ging vragen.:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

De gamedisc is nodig om te voorkomen dat je spellen gaat lenen van een vriend kopieert en dan zelf dus niet betaald voor het spel.
Tijdens het gamen wordt de disc verder niet aangesproken aangezien alle data van de HDD komt.

De gamedisc is nodig om te voorkomen dat je spellen gaat lenen van een vriend kopieert en dan zelf dus niet betaald voor het spel.
Tijdens het gamen wordt de disc verder niet aangesproken aangezien alle data van de HDD komt.

dus.. om alles samen te vatten heb je er niet veel aan, alleen dat ie minder geluid maakt?

Nou de voordelen zijn dus snellere laadtijden en minder geluidsproductie.

Dat je de disc nog steeds nodig lijkt mij vanuit het leen en kopieer oogpunt een goede. Microsoft zou het ook niet anders mogen implementeren van de gamestudio's, die willen toch de poen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan