spel op r4 kaart werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

I Luf Horses

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
hallo,
ik heb een spel op mijn r4 kaart en als ik het spel wil opstarten staat er:
The save data could not be accessed. Please turn the power off and reinsert the DS Game Card.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi,

stop je micro sd kaart in de pc ga naar het mapje waar het spel dat het niet doet in staat en verwijder het .sav bestandje dat dezelfde naam heeft als het spel dat niet meer werkt.

LET OP: door het .sav bestandje te verwijderen verwijder je het opgeslagen spel van de game je zult dus helemaal opnieuw moeten beginnen.

als je het.sav bestandje weg hebt gegooid start je de R4 weer op (op de Nintendo uiteraard) start je het spel. Je zult de vraag krijgen of je een save game wilt maken omdat deze niet gevonden is druk op A de savegame wordt gemaakt en het spel wordt gestart.

Je kunt in het R4 menu op je DS ook op select drukken net zo lang totdat er boven in het bovenste scherm savegames ofzo staat en dat de savegame van het nietwerkende spel verwijderen door op X te drukken.

Laatst bewerkt:
Welke firmware versie heb je op de R4 kaart staan? (zie je tijdens het starten)

Deze melding wijst vaak op verouderde firmware.

Hoi,

stop je micro sd kaart in de pc ga naar het mapje waar het spel dat het niet doet in staat en verwijder het .sav bestandje dat dezelfde naam heeft als het spel dat niet meer werkt.

LET OP: door het .sav bestandje te verwijderen verwijder je het opgeslagen spel van de game je zult dus helemaal opnieuw moeten beginnen.

als je het.sav bestandje weg hebt gegooid start je de R4 weer op (op de Nintendo uiteraard) start je het spel. Je zult de vraag krijgen of je een save game wilt maken omdat deze niet gevonden is druk op A de savegame wordt gemaakt en het spel wordt gestart.

Je kunt in het R4 menu op je DS ook op select drukken net zo lang totdat er boven in het bovenste scherm savegames ofzo staat en dat de savegame van het nietwerkende spel verwijderen door op X te drukken.

sorry het werkte nie :(

probeer versie 1.25 eens.

En waar heb je de R4 gekocht er zijn veel verschillende versies. Mede doordat de fabrikant van R4 gestopt is en nu maken sommige bedrijven ze na.

je kunt trouwens (bij mij) ook linksonderin het onderste scherm zien welke versie je hebt.

Laatst bewerkt:
1) je maakt een backup van alles wat er op de R4 staat (ook de systeembestandjes en systeemmappen zodat je als de nieuwe firmware niet werkt je altijd deze terug kunt zetten)

2) als je klaar bent met backuppen formateer je je R4:
Rechtermuisknop op het station waar je R4 in zit, klik op formateer (ofzo kan verschillen per windows versie wat er precies staat), vink snel formateren aan, klik nu op de knop start of formateer.

3) daarna download je firmware versie 1.25 (directe download) dan sleep je alles wat er in het gedownloadde RAR archief zit naar je lege R4.

4) zet alle muziek, viedeo, games enz weer terug

5) klaar!

keb et geprobeerd en het werkte niet bij mij. er staat op mijn ds loading..... en verder komt hij niet

Pobeer verschillende andere versies eens je kunt ze er op dezelfde manier opzetten.

Maar waar heb je je R4 gekocht? Er zijn veel verschillende versies. Mede doordat de fabrikant van R4 gestopt is en nu maken sommige bedrijven ze na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan