Spel sluit af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

milosc1

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Ik heb al een tijdje een probleem als ik spellen speel.
Na ongeveer 10 a 15 minuten spelen word het beeld zwart en gaat ie naar een blauw scherm toe waar een fout staat nv4_disp. Dan gebeurt bij o.a Gears of War en ook regelmatig bij CS:Source. Ik heb al op internet gekeken naar de fout en daar staat telkens iets over dat de drivers niet correct werken. Ik heb mijn drivers er opnieuw opgezet maar het helpt niet want hij sluit weer af.
Bij vorige spellen zoals COD4 en Crysis gebeurde er helemaal niets.
Maar eigenlijk 4 weken geleden begon het.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb:

AMD Athlon 64 FX, 2200 MHz (11 x 200) Windows XP prof. service pack 3.
NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB) Direct X 9.0c
Driver geinstalleerd: 175.16 (dit was de nieuwste)

Even kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je videokaart. Als je de laatste versie al gebruikt dan juist een oudere versie proberen.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Voordat je andere drivers gaat installeren het volgende doen. Als je andere drivers direct over de bestaande heen installeert kun je de problemen mogelijk behouden omdat bestanden dan nieuwe zijn.

1 Download Driver Cleaner en installeert deze.
http://www.download3k.com/Install-Driver-Cleaner-Professional.html

2 Herstart de PC in de Safe mode en start Driver Cleaner
3 Kies voor Nvidia driver om te verwijderen.
4 Nu wordt de driver goed verwijderd en blijven en geen resten achter op de PC.
5 Als hij klaar is de PC weer normaal opstarten en de andere drivers installeren.

............

Ik heb gedaan wat je zei: alle driver componenten zijn als het goed is nu weg.
Nu probeerde ik een oudere versie driver (174,74 dacht ik), maar tijdens de installatie zegt ie dit: De software die u voor de hardware installeert: Nvidia GeForce 8600 GT voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test. Dan kan ik doorgaan maar ze raden aan om niet door te gaan. Ik weet nu zeker dat het probleem bij mijn driver ligt want als ik in een map kijk waar nog een paar geinstalleerde bestanden staan staat de file nv4_disp (dezelfde die het probleem veroorzaakt. Wat nu?

De melding die je krijgt kan geen kwaad. Alleen als het gecertificeerd is door Microsoft krijg je deze melding niet zeg maar. Je kunt rustig doorgaan met de installatie.

nv4_disp is inderdaad van Nvidia en vandaar ook dat je om deze mannier moet deinstalleren en weer een nieuwe installeren.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of en hoe deze problemen opgelost kunnen worden? Milosc1, is het gelukt om het probleem te verhelpen? Hoe heb je dit gedaan? Kunnen anderen, zoals ik, er ook weer van leren! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan