Spel start niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BERT V

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Ik heb op mijn oude computer met Windows 98 enige jaren geleden het spel Schizm met veel plezier gespeeld. Nu wil ik het spel op mijn nieuwe computer met XP weer eens gaan spelen; ik heb (volgens het scherm) het spel succesvol geinstalleerd, maar het spel start niet en ik krijg krijg een melding "Problem z otwarciem pliku" De vertaling via Google is erg gebrekkig (pools-nederlands?) en kan er geen kaas van maken!
Het gekke is dat als ik het spel weer op mijn oude computer installeer dezelfde melding krijg! Het spel "RIVEN" (opvolger van MYST) doet het ook niet meer op mijn nieuwe- en oude computer.
Wie heeft een idee ? Alvast bedankt voor een reactie!

Bert

Laatst bewerkt:
Vertaald betekent het: Probleem met het starten van het programma (ben zelf half pools :love:). Ofwel, waarschijnlijk ondersteund het spel win xp niet.

Eventueel zou je het spel kunnen proberen te starten in compatibiliteitsmodus (verkenner, map waar het spel staat, .exe > rechtermuisklik > eigenschappen > compatibiliteit > veranderen naar windows 2000/me. Wellicht werkt het dan, mocht dat niet werken is het vermoedelijk zo dat het spel te oud is.

Bedankt voor je reactie G4M3R, maar die mogelijkheid had ik reeds onderzocht, zowel Windows 95, 98 en 2000 geven geen resultaat! Zoals ik al aangaf, de spellen werken ook niet meer op mijn oude computer, daar is niets aan veranderd en daar hebben de spelen perfect op gewerkt!! maar daar krijg ik nu dezelfde foutmelding als op mijn nieuwe computer. :(

Bert

spel start (nog steeds) niet op

Ondanks wat adviezen willen mijn oude spelen niet meer op XP opstarten; (ik krijg wel de melding: succesvol geistalleerd). Ook niet op mijn andere computer, (windows 98, waar niets aan is veranderd) en waar de spelen perfect op hebben gewerkt. Veranderingen in de comp. etc. hebben geen resultaat. Mijn eerste spel (Myst) werkt wel d.m.v. diverse aanpassingen (modus etc.), maar hapert voortdurend. Kan iemand mij nog een hint geven?
Alvast bedankt Bert

Hoi.

Wat eventueel mogelijk aan de hand kan zijn:

Spellen en programma's maken soms ook gebruik van al aanwezige bestanden van een bepaald besturingssysteem. Als (een aantal van ) deze bestanden ge-update zijn kunnen ze wel eens niet meer compatibel zijn met oudere spellen en programma's.
Je zegt wel er is niets veranderd op die oude pc maar wellicht is er toch (automatisch en of niet bewust) iets ge-update.
Ik zie overigens via Google dat het spel ook onder XP werkt maar misschien is dit wel een nieuwere versie.
Ik hoop dat je het kunt oplossen.

Groetjes, Ed

spel werkt (niet) meer

Hallo Ed,

Het spel Riven {opvolger van Myst, heb ik ook (volgens scherminformatie) succesvol geinstalleerd}, heb ik nu wél aan de praat gekregen,(Mystzelf werkt voor geen meter) door in de compatibiliteitsmodus géén Windowskeuze te maken, en ook géén kleurenkeuze; alleen de resolutie op 640x480.
Het spel start goed, alleen als er een een filmpje in het spel zit gaat dat schoksgewijs. Sla je tot zover het spel op, en sluit je af, en je start opnieuw op het opgeslagen punt dan loopt het filmpje vloeiend en prima af. Ga je verder in het spel met een in het spel nieuw "filmpje" dan herhaald zich dat!. Heb jij of iemand anders hier een oplossing voor?
Alle ideetjes zijn welkom, alvast bedankt! :thumb:

Bert

Het spel Riven werkt nu perfect, alleen Schizm niet goed; bij dit spel verschijnt probleemloos de startpagina met audio (waar je o.a. keuzes uit diverse opties kunt maken); op deze pagina verschijnen diverse hokjes waar de opties in vermeld staan die je kunt aanklikken, maar nu zijn deze hokjes leeg, zodat je geen keuzes kunt maken en het spel stagneert en niet verder kan en ook niet kunt afsluiten!
Alvast bedankt voor iedere suggestie!
Bert

Ik heb al gezegd dat eventuele ge-update reguliere beatanden niet (meer) compatibel kunnen zijn met oudere spellen. Verder kan ik je niet helpen temeer omdat ik de spellen niet ken. Sorry.

ED

Had ik uit je vorige posting reeds begrepen Ed; maar omdat het spel "RIVEN" nu wel prima draait dacht ik, misschien komen er nog suggesties los.

Niettemin , bedankt voor je snelle reactie, en nog een fijn weekend gewenst!

Bert

Tsja...het spel Riven spreekt misschien andere reguliere bestanden aan dan Schizm....wie weet.....maar..ik zal nog eens nagaan of ik iemand weet die hier iets meer over kan zeggen....

Ook een goed weekend...:)

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan