spel starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
Ik weet niet of ik op de juiste plek zit, maar mijn vraag is als volgt.
als ik een spel wil opstarten vanuit ontspanning dan krijg ik de melding;
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm"
ik kan niet vinden hoe ik de koppeling instel.
als ik een werkende koppeling van het bureaublad in ontspanning sleep werkt deze ook niet.
ik gebruik Vista ultimate

Ik weet niet of ik op de juiste plek zit, maar mijn vraag is als volgt.
als ik een spel wil opstarten vanuit ontspanning dan krijg ik de melding;
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm"
ik kan niet vinden hoe ik de koppeling instel.
als ik een werkende koppeling van het bureaublad in ontspanning sleep werkt deze ook niet.
ik gebruik Vista ultimate
De "blauwe" tekst betekent dat het bestand waarnaar de koppeling verwijst, niet aanwezig is. Staat op de desbetreffende harde schijf en in de juiste map wel de .exe van de game die je wil starten? Anders gezegd: als je rechtsklikt op een op het buroblad staande koppeling en je kijkt bij de eigenschappen, staat daar dan bij het "doel" wel de juiste verwijzing naar de lokatie van de game? Heb je niet per ongeluk / bewust de startfile verplaatst / verwijderd?

nee mischien ben ik niet hlemaal duidelijk geweest, maar de snelkoppeling op het bureaublad werkt wel daar maar als ik die verplaats naar ontspanning doet hij het niet en krijg ik weer het verhaal over de koppelingen te zien.
en bij ontspannng kan ik niets aanpassen met een rechter muisklik.

Hoe precies / waar "verplaats" je een koppeling? Kun je dat beschrijven?

Ik ben op zoek naar datgene wat mogelijk fout gaat. Je beschrijving is daarom wat te algemeen. Ik begrijp dat het e.e.a. met plakken, knippen etc. etc. gaat.
Ik zoek eigenlijk meer naar de exacte beschrijving van de stappen.
Bijvoorbeeld : Wáár / wélk scherm staat op je monitor waarvandaan je "iets" gaat doen?

sorry dat ik zolaat weer reageer
ik heb er twee afbeldingen bij gedaan die spreken voor zich.ontspanning2.jpg

ontspanning1.jpg

Dolle pret, ik dacht dat ik in Vista het meeste al wel had gezien, maar da's dus niet zo. Ik ben nog nooit in dat scherm geweest, hoe kom ik daar?

Controleer even of de snelkoppeling dan wel klopt.
Zo niet kan je een aanmaken :
Bureaublad -> Rechtermuisknop -> Nieuw - > Snelkoppeling.
Voer het bestandslocatie in en vervolgens de naam van je koppeling(Na eigen keuze).
Als het goed is moet het nu werken.

ja de snelkoppeling op het bureaublad werkt wel.
maar die zou ik dus wille verwijderen om het bureaublad zo leeg moegelijk te houden.
en op de vraag van pasja, ik heb het spel gewoon geinstaleerd en dan wordt de koppeling geplaatst in ontspanning.
maar ja niet werkend.

ja de snelkoppeling op het bureaublad werkt wel.
maar die zou ik dus wille verwijderen om het bureaublad zo leeg moegelijk te houden.
en op de vraag van pasja, ik heb het spel gewoon geinstaleerd en dan wordt de koppeling geplaatst in ontspanning.
maar ja niet werkend.

ik heb verder geen id sorry

Ok, nu vat ik 'm.

Daar staande ga ja naar het spel wat niet start, je klikt rechts en kiest vervolgens voor aanpassen en bewerken. Dáár dan moet je het pad naar de .exe beneomen / herstellen.

Ok, nu vat ik 'm.

Daar staande ga ja naar het spel wat niet start, je klikt rechts en kiest vervolgens voor aanpassen en bewerken. Dáár dan moet je het pad naar de .exe beneomen / herstellen.

Mooizo, Zet deze vraag onderaan opslot, zodat mensen weten dat het is opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan