spelcomputer

• Onderwerp starter Onderwerp starter jefke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo beste helpmij'ers,

ik denk eraan om een pure spelcomputer te kopen, het mogen allemaal losse onderdelen zijn.
wat adviezeren jullie en wat zou ongeveer het prijskaartje moeten zijn.
groeten

alle onderdelen weet ik zo niet precies, maar het prijskaartje licht wel hoog, als je echt goede videokaart wil. Ben je wel wat geld kwijt

www.pccity.nl, kan je je hele computer kopen. En kan je beetje rondkijken wat het je ongeveer gaat kosten. Maar om echt een game-systeem samen te stellen moet je mij neit hebben :o

ik heb mijn computer laten samen stellen door een jongen die dat als hobby doet , dan moet je een bedrag noemen en maakt ie een leuk game systeempy voor je zo heb ik dat gedaan , je kan het nartuurlijk ook zelf doen maar zo word alles voor je gedaan ( als je dr zelf niet zo goed in bent dus ) .
Casaa

is playstation 2 beter in beeldkwaliteit dan een pc met een goede grafische kaart?

als het ongeveer op hetzelfde neerkomt dan lijkt me een spelconsole (playstation) toch goedkoper.

spel dat ik eigenlijk wil spelen is een F1 spel, zijn deze beter op pc of console?

persoonlijk vind ik gamen op de pc leuker , maar een race game vind ik lekkerder rijden met een joystick en je kan precies de zelfde joysticks van de ps2 kopen voor de pc dus dat maakt eigelijk niks uit want je kan je pc ook op de tv aan sluiten , persoonlijk vind ik gamen in het algemeen fijner op de pc , met muis en toetsenbord.
maar dat is aan jou.
casaa

ik d8 eraan om een stuur te kopen van trust (ferraristuur van shumacher).

die zijn nog redelijk duur, rond de 150€

je zou eventuweel kunnen kijken op marktplaats.nl of speurders.nl wie weet zie je daar iets liggen.
Casaa

Geplaatst door jefke
is playstation 2 beter in beeldkwaliteit dan een pc met een goede grafische kaart?

als het ongeveer op hetzelfde neerkomt dan lijkt me een spelconsole (playstation) toch goedkoper.

spel dat ik eigenlijk wil spelen is een F1 spel, zijn deze beter op pc of console?

Als je een F1 spel wilt spelen, dan raad ik gewoon een redelijk gamesysteem aan en de volgende producten:

Grand Prix 4
Logitech Driving Force Pro (Deze met de PC Driver ervoor werkt gewoon op de PC)

Verer is een playseat ook wel leuk om te hebben, maar geen must. En de grafische kwaliteit van een Nintendo GameCube / Sony Playstation 2 / Microsoft XboX zijn allemaal ver onder de tegenwoordige standaard voor PC Gaming.

met andere woorden - imhotep the mummy - bedoel je gewoon dat een degelijke pc veel beter in beeldkwaliteit is dan de spelconsoles.

ik had eerst een logitech stuur van MOMO, ook 150€ maar deze beviel me niet zo goed....

nu wil ik voor deze gaan:
http://www.shop4it.nl/cgi-bin/componentenshop/commerce.cgi?pid=2024

is het ook mogelijk, 2 pc's naast mekaar en GP4 erop te draaien en tegelijk in dezelfde race tegen elkaar racen?

Geplaatst door jefke
met andere woorden - imhotep the mummy - bedoel je gewoon dat een degelijke pc veel beter in beeldkwaliteit is dan de spelconsoles.

ik had eerst een logitech stuur van MOMO, ook 150€ maar deze beviel me niet zo goed....

nu wil ik voor deze gaan:
http://www.shop4it.nl/cgi-bin/componentenshop/commerce.cgi?pid=2024

is het ook mogelijk, 2 pc's naast mekaar en GP4 erop te draaien en tegelijk in dezelfde race tegen elkaar racen?

Yup, dat bedoel ik. Hehe, ik raad alleen dat stuur aan vanwege de zeer fijne versnellingspook en de mogelijkheid om het stuur 900 graden om z'n eigen as te draaien.

Als je een echte simulator wilt, dan raad ik je toch een Playstation 2 aan, met Gran Turismo 4, plus dat stuurtje. (Dat stuurtje is voor dat spel gemaakt)

als je niet te extreem wil gaan zou ik het volgende aanraden: P4, 3,0 ghz, 1gigabyte ram, 120 gigabyte hard disk en een geforce fx 6600 gt met 256 megabyte geheugen. op dit moment kun je zeker alle games op het hoogste draaien. wil je in de toekomst niet teveel geld hier meer aan hangen, dan gaje beter voor een amd 64 bit 4000+, 2 gigabyte geheugen en als je geld genoeg zou hebben een amd fx:p en een geforce fx 6800 met 512 geheugen(kheb die onlangs gezien voor 800 euro:p)

Nou, de beste grafische combinatie die momenteel kunt maken zijn 2 GeForce 6800 Ultra's in SLi, maar alleen die 2 videokaarten zitten al boven je budget..

Ik zou voro de GeForce 6600GT/6800GT gaan.

[edit] Dat systeem daar, is dat geheugenloos, of kan ik gewoon niet lezen? Op zich niet eens slecht voor die prijs.

dan zal ik mijn budget maar moeten verhogen....

ik wil spellen kunnen spelen met de best mogelijke resolutie en beeldweergave, ik wil wel zelf 1 samenstellen maar ik weet niet wat je precies met elkaar kan/mag combineren en dan heb ik het met name over grafische kaart, moederbord en processor.

kan iemand mij hiermee helpen?

dankjewel!

Pff, mag het iets lager zijn? Als je Doom III echt op het allerhoogst wilt draaien moet je nog ff wachten op de 512MB videokaarten... (Heeft te maken met textures dacht ik)

En als je echt op het best wilt spelen, dan moet je niet schrikken van een budget van €3000, zelfs al zou je alles via de pricewatch van tweakers.net bestellen.

€ 3000?? nee zo hoog is mijn budget ookweer niet!:eek:

maar eigenlijk zonder scherm wil ik wel tot 1000-1500€ gaan...

ik heb gehoord en gelezen (zie ook op tweakers) dat een amd 64 bit het beste is voor spellen te spelen... dus zal ik in die richting moeten gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan