• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spelgroepen samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

B a r t

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
2
Beste excellers,

Ik heb al een aantal gelijkaardige topics hierover gezien, maar ik kom er zelf niet echt uit.
Het gaat om het volgende: Er schrijven zich 90 personen in op een spelnamiddag. Er zijn 5 spelletjes voorzien, waardoor er dus voor elk spel 18 personen in een spelgroep zitten.
voorwaarden:
- elk van de deelnemers moet de 5 spelletjes gedaan hebben.
- de deelnemers moeten zoveel mogelijk wisselen van groepen zodat men zoveel mogelijk andere mensen leert kennen.

Opm: het aantal personen en spelletjes kan eventueel aangepast worden.

ik heb al zitten prutsen met combinaties van aselect() en de als-functie, maar dit draaide bij mij op niks uit.

Voorbeelddocumentje is toegevoegd. Alvast bedankt.

B a r t
 

Bijlagen

  • samenstelling spelgroepen.xls
    33 KB · Weergaven: 21
Beste B a r t ;)

Heb iets geprobeerd met ASLECT() en dan in een tabel te plaatsen met formules.
Zo speelt iedereen 1 wedstrijd.

Het is nog niet hegeen je wilt, maar ik hoop dat dit een stap in de goede richting is.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • samenstelling spelgroepen (Danny147).xls
    28,5 KB · Weergaven: 23
samenstelling spelgroepen 2

Danny,

Ik had zeker iets aan je formules. Bedankt daarvoor:thumb:.
Aangezien ik zelf geen idee heb om naast de random voorwaarde de personen ook alle spelletjes te laten spelen, heb ik via knippen/plakken de matrix voor de andere spelletjes opgemaakt.
De nummers van de personen heb ik via verticaal zoeken veranderd door 'persoon X'.

Mocht er niemand zijn die een idee heeft om ook de tweede voorwaarde (zie post 1) te vervullen heb ik een vraag voor mijn huidige bestand.

Om fouten te vermijden zou ik willen controleren of elke persoon elk spelletje heeft gedaan en dus in elk rondevakje minstens 1 keer staat. Kan de laatste ronde hier ook mee aangevuld worden als men weet welke spellen elke persoon al heeft gedaan?

Bestandje is toegevoegd. Merci.

B a r t
 

Bijlagen

  • samenstelling spelgroepen2.xls
    74,5 KB · Weergaven: 22
Beste B A R T ;)

Kan je de volgende formule veranderen in cel B2, deze is nu:

=AANTAL.ALS(A$2:A$91;"<"&A2)+AANTAL.ALS(A$2:A$91;A1)

Veranderen in:

=AANTAL.ALS(A$2:A$91;"<"&A2)+AANTAL.ALS(A$2:A$91;A2)

En deze slepen naar beneden.

Met de oude formule krijg je 2 x de persoon in cel B2 weergegeven.
Kijk maar in je tabel.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan