Speling USB kabel (stick) en aansluitpoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Is het normaal dat er tussen sommige USB poorten en de USB kabel (stick) nogal wat speling zit? Je drukt de kabel of stick in de poort, voelt even voorzichtig hoe stevig de zaak zit en dan constateer ik dat er wel ruimte, speling op zit. Lijkt me niet goed voor een juist contact. Een beetje te vergelijken met zware scart kabels: die gingen na verloop van tijd 'doorgangen' en moest je letterlijk ondersteunen met iets om de kabel recht te houden. Bij mijn vorige pc was dat precies zo. USB kabels die niet echt klemmen, zeg maar.

:rolleyes: Wat hierover kan zeggen....:D ik heb nu op dit moment 3 USB's aan en als je ze maar aanraakt wiebelen ze beetje, maar er vallen ze nie uit ...dus hoezoo zich zorgen over die beetje speling'jes..? :D

Ze vallen er ook niet uit, maar echt stevig klemmen is wat anders. Dit in tegenstelling bij de aansluiting van mijn fotocamera: die zit echt vast en is met moeite weer los te krijgen. Dat USB kabels aan de 'pc kant' veel minder stevig zitten, zal wel zo horen. Ik vraag me alleen af of er dan wel goed contact gemaakt wordt.

dat kan je toch testen door een usb stick er in te doen en kijken of hij werkt ? :confused:

De overdracht van (foto) bestanden werkt ook wel, maar je moet tijdens het proces de kabel / stick niet aanraken. Dat geeft storing.

Tja, USB kabel en poort maken contact, maar ik blijf de ruimte die er doorgaans op zit vreemd vinden. De stekkers die echt goed stevig zitten, zijn de z.g.n. tulp stekkertjes, die je b.v. op AV- kabels aantreft (video camera's, receivers, DVD recorders). Maar bij die USB kabels vraag ik me altijd af: is die ruimte tussen stekker en aansluitbus doorgaans normaal of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan