Spellen crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nortonator

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
beste helpmijers

alle spellen die ik speel, zoals wow, die crashen zodra ik het spel speel! Ik hoorde dat dat kan komen doordat mijn er een fout in mijn ram zit. maar ik wil daar graag meer info over.

het probleem zit wss in mijn system ram. ;)
ik weet niks van computers af ;)

mensen op het wow forum zeiden dat het zou kunnen komen doordat mijn computer te overhit raakt, maar daar heeft het in dit geval nix mee te maken want ik hield telkens een ventilator tegen mijn computer aan.

Ik wil dus graag weten hoe ik erachter kan komen of mijn ram wel goed is en daar was een bepaald programma voor maar die weet ik niet.

Hi,

Graphical artefacts are usually a sign of a hardware problem. The common causes of this are overheating hardware or damaged or corrupt RAM.

Basically the system will store the frames that make up your image on screen in what is know as frame buffers, these buffers can be stored on the graphic cards RAM and your system RAM. The artifacting comes about when data in those frames is corrupt, which you can see on screen as the frames are rendered showing the errors.

Locating the fault can be a little difficult as it there is no "It's caused by this" type fix so may require a little troubleshooting first.

- Check that your graphic card is correctly seated in your computer <--- (check)
- Check that the graphic card is running correctly and that the fan and heatsink are not restricted <--- dat snap ik niet
- Check that the power supply you are using is powerful to power your system (Your card needs 25 amps alone of the +12volt rail) <--- hoe kan ik dat zien?
- If you are using most current ATI drivers try installing an older set of drivers.
- Test your Physical RAM with a memory tool such as HCI Memtest or similar

dit is wat op wow forum staat. Ik begrijp niet echt wat ik doen moet :s

Laatst bewerkt:
om het geheugen te testen heb je memtest86 nodig.
je dien wel de pc voor 24uur te laten testen om zekker te zjn dat er geen fouten zijn.
maar als je geheugen al stuk is zie je dat meestal wel na een uurtje of 6 al foutmeldingen.

ik heb het net gedownload maar, er staat:

Enter Disk Image Source Filename
- wat houd dat in?
- en wat als ik errors heb, wat dan :s

jik zie dat er geen floppy image meer te vinden is daar.
gebruik dan deze cdrom versie.
download http://www.memtest86.com/memtest86-3.4a.iso.zip
uitpaken en branden op een lege cd/cdrw.
zorg er voor dat je pc vanaf cdrom opstart.
het programma zal vanzelf starten daarna.
kies uitgebreide test en laat deze voor minste 8 uur draaien (liefst 24uur)
als er fouten zijn gevonden is je geheugen defect en zal je deze moeten vervangen voor nieuwe modules.

Laatst bewerkt:
jik zie dat er geen floppy image meer te vinden is daar.
gebruik dan deze cdrom versie.
download http://www.memtest86.com/memtest86-3.4a.iso.zip
uitpaken en branden op een lege cd/cdrw.
zorg er voor dat je pc vanaf cdrom opstart.
het programma zal vanzelf starten daarna.
kies uitgebreide test en laat deze voor minste 8 uur draaien (liefst 24uur)
als er fouten zijn gevonden is je geheugen defect en zal je deze moeten vervangen voor nieuwe modules.

werkt niet :(

ik heb het gebrand (als dataschijf) en dan start ik de computer op vanaf cd, en dan start de computer op zoals ie gewoon opstart, het is een iso bestand, heb ik daar dan gen alcohol 120% voor nodig?

(EDIT) dit is wat ik tot nu toe heb, maar ik kan niet booten :s

1z3p81w.jpg

Laatst bewerkt:
j emoet het niet branden als data maar als iso.
je kan dan de pc starten van af die cdrom.
je dien wel de bootvolgoorden aan te geven dat de pc moet starten van cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan