Spellen hangen met Geforce6200

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Hey,

Mn broertje heeft een Geforce 6200 en heeft de laatste tijd problemen met games. Het spel gaat na een tijdje ineens haperen (geluid hapert, beeld ook). Als ie terug naar Windows gaat ist gewoon weer goed.. maar met games dus fout.

Norrod zei dat het aan z'n BIOS lag en dat hij die moest flashen >> geflasht > dood mobo >> nieuw mobo gekocht en alsnog dezelfde fout. Geluidskaart er al uit gehad etc.

Geen IRQ conflicten.... dus dan moet het wel aan de videokaart liggen? Koeler op videokaart werkt prima.. niet heet enz.

Iemand een idee?

Greetz,

Dennis
 
hij heeft toevallig niet liggen spelen met overclocking en FanSpeed?
Welke spellen zijn het? klinkt me als een comp die niet sterk genoeg is...
 
Nee, hij is zeker niet bezig met overklokken. En een AMD 2600+ met 512 mb ram niet genoeg? Het is met alle spellen. Battlefield 2 (Weet het, is ZWAAR, maar is ook met oudere spellen die zelfs super draaien op een GF4mx.).
 
geen andere slurpende progjes? Norton, zwaare firewalls, progejs die op de achtergrond meedraaien? Drivers geinstaleerd?
 
Uiteraard heb ik zelf de standaard dingen al geprobeerd. Nieuwe drivers, chipset etc. Ik zal mijn kaart in de zijne proberen, maar komt er steeds niet van :p

Probleem doet zich voor bij verschillende Windows installaties, dus achtergrondprogramma's lijken het me ook niet? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de kaart gewoon brak is aangezien het zich voordoet bij meerdere installaties en zelfs met een ander moederbord.

Of zou het het geheugen kunnen zijn..... dat kan ik altijd nog even testen.

Thx voor de reacties tot nu toe ;)
 
tja, de meeste kaarten hebben een levens duur van ongeveer 4 jaar (ongeveer dan toch he?)
Hoe oud is hij? misch staat hij nog onder garantie... Videoinstellingen van de spellen al geprobeerd?
 
soms vindt je in de bios de hoeveelheid DDR van de kaart terug, staat deze goed?
Staat de agp slot niet op 4x ipv 8x? of de PCI-e op 8 x ipv 16x?
 
Nou, de kaart is inmiddels terug... mijn eigen kaart werkt prima in die bak. Ze gaan hem nu testen @ de pc-zaak.

Maar thx voor je antwoord. :) Staat gewoon op 8x btw, ook op 4x geprobeerd maar geen resultaat.
 
BrEeZeR zei:
Nou, de kaart is inmiddels terug... mijn eigen kaart werkt prima in die bak. Ze gaan hem nu testen @ de pc-zaak.

Maar thx voor je antwoord. :) Staat gewoon op 8x btw, ook op 4x geprobeerd maar geen resultaat.
A) laat me weten wat zij zeggen
B) 8x heeft een hogere speed, dus als je hem op 4x zet vertraag je hem net nog meer..
 
geforce 6200

nou hier dus het "broertje" van dennis :p ik ben gister (19/01) bij norrod geweest en heb een nieuwe kaart gekregen ze zeiden "het testen duurde een beetje te lang dus geven we je een nieuwe kaart mee" ,of ze snappen er niks van of ze zijn lui, want ze waren nog es te laat ook (2 dagen) :evil: , ik zet em er zo in net terug van werken :thumb:
 
MetalFreak zei:
nou hier dus het "broertje" van dennis :p ik ben gister (19/01) bij norrod geweest en heb een nieuwe kaart gekregen ze zeiden "het testen duurde een beetje te lang dus geven we je een nieuwe kaart mee" ,of ze snappen er niks van of ze zijn lui, want ze waren nog es te laat ook (2 dagen) :evil: , ik zet em er zo in net terug van werken :thumb:


heb em er nu in gezet, en battlefield 2 draait nu perfect :thumb: op de gemiddelde resolutie
 
Rare lui die van Norrod ja, maar goed dat het nu opgelost is iig :p Zet je mijn kaart weer ff terug dan? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan