Spellen haperen continue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickkm

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Hey,

Ik heb een Toshiba L300-19F en wil zo nu en dan een simulatie spelletje spelen. Maar bij welk spelletje ik ook speel, het hapert steeds. Dat ik geen GTA IV kan spelen met mijn laptop is mij ook wel duidelijk :p maar een simpel spelletje als Euro Truck Simulator zou ik toch wel moeten kunnen draaien denk ik? Terwijl ik GTA SA volgens SRTest.com wel moet kunnen draaien..
Foto daarvan:
passys6.jpg

Is overklokken een optie soms?

Gr. Nick

Van Euro Truck Sim weet ik dat deze onder Vista bagger draait, klapt er steeds uit.

Verder vertel je niet erg veel, bij welke spellen gebeurd het nog meer? Zijn je drivers up to date en/of juist geinstalleerd? Daarbij heb je een onboard videokaart die door veel spellen niet ondersteund zal worden.

Een laptop is helaas ook niet echt geschikt om mee te gamen.

En een laptop overklokken kun je helaas wel vergeten...

@lita, een soort gelijk spel waarbij het gebeurt: http://www.busdrivergame.com/

Het kan idd dat het aan Vista ligt, samen met de niet al te goede videokaart.
Vind het wel jammer, want dat soort spelletjes vind ik wel erg leuk.
Of ik de nieuwste drivers ed heb weet ik niet eens :love:, er zit een Intel® GMA 4500M in.

Van Euro Truck Sim weet ik dat deze onder Vista bagger draait, klapt er steeds uit.

Verder vertel je niet erg veel, bij welke spellen gebeurd het nog meer? Zijn je drivers up to date en/of juist geinstalleerd? Daarbij heb je een onboard videokaart die door veel spellen niet ondersteund zal worden.

Een laptop is helaas ook niet echt geschikt om mee te gamen.

Bijzonder. Als ik het op Vista draait schokkert het een beetje (komt omdat het via de externe schijf draait) maar klapt er niet uit.

@ TS...

Zoals mrmusic al zegt is overklokken niet een optie. Helaas ziet mijn oog (waarschijnlijk ook die van de rest) dat de video(chip) kaart in je laptop niet sterk genoeg is. Naja. Bijna niet. Wat je zou kunnen proberen is alle onnodige dingen uit te zetten op je (k)laptop. En dan nog eens te proberen. Denk hierbij aan MSN, IE/FF Enige overbodige programma's die je onder het spelen niet gebruikt.

Bijzonder. Als ik het op Vista draait schokkert het een beetje (komt omdat het via de externe schijf draait) maar klapt er niet uit.

Bij mij echt constant, heb Berlijn nog nooit gehaald qua afstand. Maar dat spel is ook niet voor Vista, max win 2000 of xp. Compatibiliteits modus werkt ook niet. Alle pogingen eindigen bij mij in een crash naar bureaublad.

@ts, die videokaart is inderdaad een obstakel, je kan kijken op de site van de fabrikant of er vernieuwde videokaart drivers te vinden zijn, wellicht dat dat nog iets oplost.

Bij mij echt constant, heb Berlijn nog nooit gehaald qua afstand. Maar dat spel is ook niet voor Vista, max win 2000 of xp. Compatibiliteits modus werkt ook niet. Alle pogingen eindigen bij mij in een crash naar bureaublad.

QUOTE]

# Off topic

Vreemd. GTA 2 / Carmageddon 2 willen beiden zelfs draaien op vista hier. Maar ligt er ook aan hoe het allemaal geschreven is. En van GTA 2 is later nog een XP versie van gekomen. # Off topic

Denk niet dat een update van je video driver helpt. Maar niet geprobeert dan weet je het ook niet :P

In ieder geval iedereen bedankt, zie het zelf eigenlijk ook niet zo zitten om alles te proberen, het zag er toch al walgelijk uit op m´n laptop. Heb het net geinstalleerd op de gewone PC en het draait gewoon zoals een spel hoort te draaien. PC draait op Vista en heeft een nvidia 7700GT kaart of zoiets dacht ik.

Ben net tot Frankfurt gekomen, geen haperingen en geen uitvallen. Goh, wat heb ik PC gaming eigenlijk gemist sinds de launch van de PS3.. Wil denk ik toch weer overstappen, stuurtje erbij kopen en het is perfect! :thumb: PS3 is toch ook niet alles heb ik gemerkt, is wel tof maar de spellen kosten geld.. :p

Daarbij nog eens dat mijn 22'' monitortje natuurlijk al een tijdje stof staat te happen! :eek: (PC waarop ik het net had geinstalleerd is slechts de woonkamer PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan