spellen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

matheij

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
hoe kan het dat als ik roller tycoon 3 speel met windows xp dat hij dan telkens vastloopt en met windows vista heb ik er geen problemen mee en dat heb ik wel met meer spellen met windows xp weet mischien iemand hoe dat komt

hoezo niet krachtig genoeg op windows vista doen de spellen het wel en daar is toch meer voor vereist dan xp

het is gewoon 1 pc eest had ik er vista op staan maar die draaide niet zo lekker vond ik toen heb ik er weer xp opgezet

Tijd om windows XP aan een grondige schoonmaak te onderwerpen en eventueel zelfs te formatteren?

Is alles trouwens up 2 date? (inclusief drivers)

zou kunnen zijn dat er gwn wat errors in je OS zitten, komt vaker voor dan je zou denken.

ff een registry cleaner laten scannen en voila.
Wat ook kan is dat je beeldkaart het niet meer trekt daardat hij oververhit geraakt.

Dus je zegt dat het vroeger op vista wel ging maar nu op xp niet meer...
dan kan het idd aan stof in de koeling liggen (tenzij je beeldkaart een passieve heatsink heeft)

ik heb xp er sinds gisteren opstaan en hij is helemaal up to date maar hij doet dat niet met alle spellen vastlopen ik had gisteren de demo fear 2 geinstaleerd en die liep als een trein

gebeurt het altijd op een bepaalde gebeurtenis? of na een bepaalde duur van spelen?

ik zal er eens een regiter cleaner opzetten welke adviseren julie

nee bij de meeste spellen gebeurt het eigenlijk meteen als ik die wil spellen en ik zeg al bij vista doet hij het wel gewoon

dat denk ik wel ik had vandaag pirats of de carbean demo gedownload die was voor windows xp en ook die liep vast

Ja, dan zou ik het niet weten, behalve dan dat registry.
Maar aangezien het nog maar 2 dagen oud is kan dat normaal toch nog niet echt zo'n problemen geven.
Heb je ene anti-virusscanner?

Heb je spybot Search and destroy?
ik had onlangs problemen en het zat hem in de spyware/malware, die dinge...
dat wordt niet gecontroleerd door een normale anti-virus...

CCleaner cleant het register schoon

maar ben je trouwens zeker dat je de juiste videodriver hebt geinstalleerd? en de overige drivers?

mss een stomme vraag he, maar ondersteunen die games xp wel?

als RCT3 XP niet ondersteunt waarom staat hetdan op de hoes :
minimum windows 2000 win XP of hoger ?

en ik hem al niet 2x uitgespeeld heb op XP en 1x op vista :P

maargoed .. idd nakijken bij apparaatbeheer of je alle drivers heb en
of dat je windows helemaal up to date is ;)

tenzij je beeldkaart een passieve heatsink heeft

Zelfs bij een passieve heatsink moet je die stofvrij maken.
Stof houdt warmte vast en zorgt voor een isolerende werking.
Dit is allemaal in het nadeel van de kaart.

Misschien crasht alles vanwege een geheugenprobleem.
Kijk eens of windows fouten geeft in het windows log.

ja, mar een passieve heatsink heeft volgens mij toch nog minder last van stof. grotendeels omdat het niet voor een luchtverplaatsing zorgt.

Een actieve doet dit wel en er komt dus meer lucht in aanraking en dus ook meer fijn stof, dit gaat al snel ophopen tot serieuze hopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan