Spellen op harde schijf zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mythodea

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2013
Ik heb een boel pc games (Denda) die zou ik voor het gemak allemaal op een harde schijf willen zetten zodat ik van al die overtollige huisvulling af kan komen.
Mijn man deed dat vroeger dus ik heb er al een aantal op de harde schijf staan. Maar ik krijg dat zelf niet voor elkaar.
Ik heb een spel op mijn computer gezet en daarna "kopieren naar" geprobeerd, maar het enige wat er dan gebeurt is dat er een snelkoppeling gekopieerd word naar de harde schijf. En geen compleeet spel.
Weet iemand hoe ik dat kan doen?
En weet toevallig ook iemand hoe ik de haperingen uit sommige spellen kan krijgen?
Soms doet zo'n Denda game het prima, maar soms niet. Dan wordt de cursor heel transparant of gaat heel erg traag. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Hoi mythodea,

Ik neem aan dat gewoon de inhoud van de cd/dvd gekopieerd is bij de games die al op de harde schijf staan dus ga ik nu uitleggen hoe je dit zelf kunt doen:

1. Ga naar "Deze Computer" en open de cd/dvd-speler;
  2. Selecteer alle mappen en bestanden en klik met de rechtermuisknop op één van de bestanden;
  3. Selecteer "Kopiëren";
  4. Ga nu naar de harde schijf waarop je de game wilt opslaan;
  5. Maak daar een "nieuwe map" aan en open deze dan;
  6. Klik dan met de rechtermuisknop in het geopende map en selecteer "Plakken".

Nu kan je vanuit die map het spel starten of een snelkoppeling hiernaartoe maken.

Laatst bewerkt:
Mijn hartelijke dank voor de superduidelijke uitleg.
Het is me gelukt. Het is nog simpel ook. Ben blij dat ik het weet.
Jij weet het ook goed duidelijk uit te leggen. Ik zou nog wel meer dingen willen weten. Als je me die net zo duidelijk uit kan leggen als dit, dan zou ik wel erg blij zijn.

Ben blij dat het gelukt is. Als je nog meer vragen hebt kun je het beste een nieuwe topic aanmaken en deze vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan