spellen spelen met beperkte rechten kan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michielisdutch

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
31
Hallo
Ik heb een 2e pc in de huiskamer staan voor mijn meiden. met een draadloos netwerk kunnen ze (en ik) ook het internet op.
Ik heb twee gebruikers aangemaakt 'papa' en 'meiden' Papa is de administrator met bijbehorende rechten etc. Meiden is voor hen met beperkte rechten (vooral schrijven en enzo)
Ik heb er een aantal spellen op gezet die ze in hun gebruikersgroep kunnen spelen, alleen door beperkte rechten etc, kunnen ze niet hun naam intypen, want dat mag blijkbaar niet als je maar beperkte rechten hebt. Het desbetreffende programma gaat piepen dat de naam.scr oid niet bestaat, kortom ze 'mogen niet wegschrijven'

Hoe los ik dit probleem op.
Is hier een truuk voor

Ik verneem graag van (één van) jullie

Michiel E. Smilde
 
de enigste optie die ik weet is hun ook administrator maken.\

Staat er op de computer Vista,xp of een ander besturingsysteem?
 
rechtermuisknop op het start icoontje(van het spel, waar u dus het spel mee start) properties en daar staat dan in 1 van de tabbladen (volgens mij compatibility)
Altijd uitvoeren als Administrator
of er staat Rechten veranderen ofzo?(ik zit niet thuis kan het niet kijken!)
ik zoek het zometeen even op voor je
 
heb het eventjes opgezocht voor je

bij compatibility(ofzoits :p) staat instellingen voor alle gebruikers aanpassen daarin kunt u ze voor alleen die game administrator rechten geven
 
Hallo heren
bedankt voor het meedenken, alleen het gaat niet zoals jullie zeggen.
ik gebruik trouwens WinXP

bij de compatibility instellingen kan je alleen de versie windows instellen, het beeldscherm en visuele instellingen. En daar staat niets van mijn gading

er is nog wel een instellingen geavanceerde instellingen, maar die snap ik niet

kortom denkt u nog eens mee aub

groeten
Michiel
 
rechtermuisknop op het start icoontje(van het spel, waar u dus het spel mee start) properties en daar staat dan in 1 van de tabbladen
Met rechts klikken ja, bij properties(eigenschappen) nee. Met rechts klikken en dan kiezen voor "Uitvoeren als Administrator", zou kunnen werken, maar dan dient met in te loggen met een Admin account. Je krijgt namelijk een login schermpje, als je vanuit een niet admin account ingelogd bent.
 
Met rechts klikken ja, bij properties(eigenschappen) nee. Met rechts klikken en dan kiezen voor "Uitvoeren als Administrator", zou kunnen werken, maar dan dient met in te loggen met een Admin account. Je krijgt namelijk een login schermpje, als je vanuit een niet admin account ingelogd bent.

dat is voor 1 keer :p

hij moet voor altijd hebben, dat gaat bij vista op de manier hoe ik het zei ;)
(xp kan ik niet testen heb ik maar 1 account op)

OFFTOPIC : GEWELDIGE casemod instructies !!
 
Hmm ja ik zie het bij "Instellingen voor alle gebruikers".

Thnx voor het compliment.:)
 
geen probleem ;) dat mag ook wel met zoveel werk :p


Hebeen onze oplossingen al geholpen?
 
Je en nee

Ja in de zin dat als je de icon aanklikt het vraagt om het wachtwoord van de gerechtigde hier zijnde 'papa'.

Neen in de zin dat de icons niet verschijnen op het bureaublad van de 'meiden' (met de beperkte rechten)

hoe doe ik dat nu weer (goed)

Ik heb geprobeerd om de icons (reeds in mapjes gestopt) te kopiëren naar het bureaublad van de meiden. Dat ging op zich wel, maar dan wilden bepaalde programma's niet opstarten met de mededeling dat er niet genoeg ruuimte op de C: schijf was. Weer een beperkte rechten verhaal lijkt me.

Ik word er een beetje moe van.
Het leek me zo'n aardig idee, één bureaublad met icons etc voor mij de papa en een ander bureaublad met spellen etc die alleen voor mijn meiden is.
Het wordt wel heel veel werk zo.

Ik vraag me af of ik niet gewoon terug kan naar één bureaublad voor iedereen en een aantal programma's afschermen voor nieuwsgrierig vingertjes.
Voor de goede orde mijn meiden zijn 5 en 7 jaar oud en erg braaf, gaan dus niet eens fijn zitten neuzen in allerlei vreemde instellingen wat je soms wel een bij jongetjes vind.

kortom doe mij eens een goede raad.

Of hoe krijg ik de kinderspellen (veelal oude win98 en xp spellen) netjes en goed aan de praat
of is het niet beter naar één scherm te gaan en bepaalde programma's af te schermen (en hoe doe je dat dan) en zo ja hoe kom ik van twee schermen weer terug naar één, zonder dat ik alles weer opnieuw moet installeren

ik verneem graag van jullie

met vriendelijk groet

michiel
 
Laatst bewerkt:
Je en nee

Ja in de zin dat als je de icon aanklikt het vraagt om het wachtwoord van de gerechtigde hier zijnde 'papa'.

Neen in de zin dat de icons niet verschijnen op het bureaublad van de 'meiden' (met de beperkte rechten)

hoe doe ik dat nu weer (goed)

Ik heb geprobeerd om de icons (reeds in mapjes gestopt) te kopiëren naar het bureaublad van de meiden. Dat ging op zich wel, maar dan wilden bepaalde programma's niet opstarten met de mededeling dat er niet genoeg ruuimte op de C: schijf was. Weer een beperkte rechten verhaal lijkt me.

Ik word er een beetje moe van.
Het leek me zo'n aardig idee, één bureaublad met icons etc voor mij de papa en een ander bureaublad met spellen etc die alleen voor mijn meiden is.
Het wordt wel heel veel werk zo.

Ik vraag me af of ik niet gewoon terug kan naar één bureaublad voor iedereen en een aantal programma's afschermen voor nieuwsgrierig vingertjes.
Voor de goede orde mijn meiden zijn 5 en 7 jaar oud en erg braaf, gaan dus niet eens fijn zitten neuzen in allerlei vreemde instellingen wat je soms wel een bij jongetjes vind.

kortom doe mij eens een goede raad.

Of hoe krijg ik de kinderspellen (veelal oude win98 en xp spellen) netjes en goed aan de praat
of is het niet beter naar één scherm te gaan en bepaalde programma's af te schermen (en hoe doe je dat dan)

ik verneem graag van jullie

met vriendelijk groet

michiel

je kan natuurlijk terug naar 1 bureaublad en dan de mappen met Uw icoontjes erin wegstoppen met daarvoor ontworpen software, maar dan nog kunnen uw meiden er makkelijk in.

u kunt toch gewoon de icoontjes(snelkoppeling ervan) op het bureaublad van uw "meiden" zetten.

ga naar Deze computer
dan naar C:/
dan naar gebruikers of users
naar "meiden"
dan naar Desktop of Bureaublad
en daar de gewenste snelkopelling plaatsen ;) (met rechten )

uw mappen wegstoppen?
als je windows XP hebt, kan dat door het in jouw eigen mijn documenten te zetten. die map is namelijk beveiligd tegen andere gebruikers. en uw dochtertjes zoeken daar vast niks in want er staat "papa" bij toch zou ik het dan nog even wegstoppen in een 2de mapje bijvoorbeeld genaamd foto's ofzo ;)
steganos security suite (ja echt zo :p) kan ook dingen zwaar wegstoppen maar dat werkt wat ongemakkelijker

laat het maar weten

grz Rick!
 
Ik heb nu via inderdaad de ikoontjes op het bureaublad 'meiden' gekregen. dank je wel voor de tip!!

Heb ik nog een verdere vraag.

Een aantal proggies die ik ook geïnstalleerd heb verschijnen in alle bureaubladen. Mozbackup bijvoorbeeld. dat is nu weer een voorbeeld van icons die ik niet op het bureaublad "meiden' wil hebben.
Die icons staan bij all-users. Juist maar ik wil niet dat ze bij all-users staan maar wel bij 'papa'.
Hoe haal ik ze weg bij all-users zodat ze wel blijven staan op het bureaublad 'papa'

ik verneem graag van jullie
met vriendelijke groet

Michiel
 
Laatst bewerkt:
.
u kunt toch gewoon de icoontjes(snelkoppeling ervan) op het bureaublad van uw "meiden" zetten.

ga naar Deze computer
dan naar C:/
dan naar gebruikers of users
naar "meiden"
dan naar Desktop of Bureaublad
en daar de gewenste snelkopelling plaatsen ;) (met rechten )

grz Rick!


Hallo Rick of iemand anders natuurlijk

om een of andere reden werkte het maar één keer. Toen ik een dag later opstartte en het uitprobeerde kwam die niet bij de 'papa' terecht met de rechten, maar gewoon als 'meiden' en ging het weer fout

De gekopieerde snelkoppeling (van "papa met rechten' naar bureaublad "meiden' komt niet automatisch uit op de ingestelde papa als default maar als meiden en dan moeten ze mijn paswrd etc instellen en dat wil ik niet

wat doe ik nu verkeerd?

groet
Michiel
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rick of iemand anders natuurlijk

om een of andere reden werkte het maar één keer. Toen ik een dag later opstartte en het uitprobeerde kwam die niet bij de 'papa' terecht met de rechten, maar gewoon als 'meiden' en ging het weer fout

De gekopieerde snelkoppeling (van "papa met rechten' naar bureaublad "meiden' komt niet automatisch uit op de ingestelde papa als default maar als meiden en dan moeten ze mijn paswrd etc instellen en dat wil ik niet

wat doe ik nu verkeerd?

groet
Michiel

ik heb werkelijk geen idee :D
maar mischien helpt dit :p
stop al UW bestanden ver weg met bijvoorbeeld Steganos security suite of simpelweg in een RAR(winrar) of ZIP met een wachtwoord en geef dan uw meiden ook administrator rechten, (met een wachtwoord) dan kunt u vertellen dat als er een wachtwoordje schermpje komt dat er iets is wat niet mag, behalve bij de spelletjes ;)

Als uw bestanden in RAR zitten dan moeten ze wel heel geavenceerde taferelen uithalen om het wachtwoord te achterhalen ;)
 
Nou dank voor de antwoorden dan.
ik hoop dat iemand anders een nuttiger suggestie heeft.

groet
Michiiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan