spellen spelen onder VMWare

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnnyjohnn

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
hallo,

ik wil graag een spel spelen die alleen voor xp werkt. nu heb ik windows vista en ik heb gelezen dat vmware goed met 3d graphics kan omgaan. ik heb dus vmware geïnsatlleerd met xp erop. maar nu heb ik geen direct x 9.0c maar 9.0b. en de minimum systemrequirements zijn 9.0c. als ik deze download krijg ik een error dat het niet geinstalleerd kan worden. nu heb ik op internet gekeken. het schijnt dat VMWare workstation 6.5 dit wel ondersteund. iemand enig idee of dit gratis is, en of ik mijn huidige virtuele hdd kan gebruiken hiervoor en of hiermee mijn probleem opgelost schijnt te zijn?

alvast heeel veel dank voor een reactie!!! :thumb:

Je kunt niet zomaar upgraden, maar je kunt wel kijken of je VM te laden is in de VM Player

Met de player kun je (in principe) geen nieuwe VM's maken, maar afspelen moet lukken. Natuurlijk kun je in de VM zélf wel aanpassingen doen (installeren van software etc.)

Tijs.

hoi tijs, bedankt voor je reactie.

ik heb windows xp in vmware player afgespeeld.gaat goed. alleen krijg ik nog altijd de foutmelding bij het opstarten. of kan ik nu wel direct x 9.0c installeren?

ik heb ook iets gelezen over VMGL? het schijnt een plugin te zijn voor vmware zodat je tot 85% van je videokaart gebuik kan maken met bijvoorbeeld spellen. op het artikel (van juni 2007) stond dat allen nog OPENGL ondersteund wordt. direct x nog niet.
Is dit iets om te installeren?

alvast bedankt,
Johnnyjohnn

hoi tijs, bedankt voor je reactie.

ik heb windows xp in vmware player afgespeeld.gaat goed. alleen krijg ik nog altijd de foutmelding bij het opstarten. of kan ik nu wel direct x 9.0c installeren?
Maak eerst een kopie van de map waar je XP VM in staat, en kijk daarna of het onder de Player wel lukt/kan met DirectX 9.0c installeren.
ik heb ook iets gelezen over VMGL? het schijnt een plugin te zijn voor vmware zodat je tot 85% van je videokaart gebuik kan maken met bijvoorbeeld spellen. op het artikel (van juni 2007) stond dat allen nog OPENGL ondersteund wordt. direct x nog niet.
Is dit iets om te installeren?

alvast bedankt,
Johnnyjohnn

Van dit laatste weet ik niets, kan je daar dus niet mee helpen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
toch hartelijk dank voor je hulp, als ik 9.0c installeer, zegt hij dat het voltooid is. maar zodra hij opnieuw opgestart is, staat er weer 9.0b.

ik kom net op een idee, je hebt van zo'n opstart cd's van linux. als je daarmee opstart is het net alsof je linux geïnstalleerd hebt. maar bestaad zoiets dus ook voor xp?

als het niet bestaat wil ik het ook graag horen, dan hoef ik niet verder te zoeken. :)

Aan zo'n cd heb je niets, want dan moet je het spel er nog in installeren, en dat kan dus niet (draait maar een zeer beperkte vorm van XP).

Jammer dat het niet gelukt is met DirectX 9.0c onder de VM Player :(

Tijs.

yep, zoiets moet ik hebben, :thumb: ik ga het meteen downloaden en proberen.
ik meen me te herrineren dat je bij linux ook op je eigen hdd kon komen. wellicht zal dat hier ook wel het geval zijn.

ik meld nog of het gelukt is.

en thijs,
er is nog hoop; op een ander forum werd ik geadviseert om naar versie 6.5 beta te gaan van VMware Workstation. die schijnt direct x 9.0c er standaard in te hebben zitten. ook die ben ik nog aan het downloaden. het resultaat zal ik ook hier melden.

hoi jonges, ben ik weer. ik krijg de volgende error (zie attachment) als ik een iso wil maken. ik heb de legale xp profesional cd van windows erin zitten. dus er kan toch weinig fout gaan?

Bijlagen

• Image2.jpg
    Image2.jpg
    17 KB · Weergaven: 51
je kan je spel ook gewoon in vista installeren door het een XP patch mee te geven.

- ga naar configuratiescherm
- ga naar software/programs
- onder het kopje programs and features staat "use an older program with this version of vista"
- die open je en dan spreekt alles voor zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan