Spellen spelen vanaf mijn externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fixumi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Hallo mensen,

Ik wil graag spellen spelen en programma's doen vanaf mijn externe harde schijf, zoals je dat allemaal normaal kunt doen met harde schijf C:
Moet ik dan alles van C: kopiëren naar de externe harde schijf, en dan bijvoorbeeld de schijf letter van externe harde schijf veranderen naar C: ?

Heeft iemand een idee hoe dat moet?

MVG,
Arthur

Hoi,
zo gaat dat niet werken, er kan maar 1 C: schijf zijn waar meestal het OS op staat. Spellen en programma's worden geïnstalleerd en geïntregeerd in het OS omdat ze gebruikmaken van functies die in het OS zitten. Dat gaat niet werken vanaf een externe schijf.
Als iets wordt geïnstalleerd, worden er ook b.v. registersleutels aangemmaakt om het programma te registreren zodat het OS weet waar het programma staat, gebruik van maakt enz.
Sommige programma's hebben geen installatie nodig, die kun je van usb opstarten en van je externe schijf (portable apps) waaronder ook spellen.
http://www.makeuseof.com/tag/portable-software-usb/

Laatst bewerkt:
Je kunt volgens mij wel gewoon met het instaleren aangeven dat je het op de externe harde schijf wilt instaleren toch?

Als je je spel installeert moet je hem direct op je ex hdd installeren , want als je alles van c naar je ex hdd kopieert dan mis je alle andere files die bijv in je verborgen mappen en of je documenten en andere mappen zijn geinstaleerd waardoor de spel het dan niet doet.

Bij installatie aangeven dat je op de ext harde schijf wilt installeren.

MAAR.
1) Als je denkt dat je spellen daarmee ook te spelen zijn op een willekeurig andere computer. Dat gaat dus niet werken. Zie uitleg hiervoor
2) Het laden van spellen zal veel langer gaan duren als normaal, omdat een ext. harde schijf in de regel veel minder snel is dan een interne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan