spelletje via huis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.a.m.claassen

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Ik heb na heel veel problemen nu eindelijk een usb-usb netwerk dat werkt. Ik wil via dit netwerk ook een spelletje kunnen spelen (bridge). Volgens de leverancier moet ik een van de comps de server noemen, de ander de client. De server moet ik opstarten en naar de client laten zoeken en vervolvens moet ik het spel op de client opstarten en daar de client naar de server laten zoeken. Ik moet het spel dus op beide comps installeren, maar het spel zou op de server gespeeld worden. Nou het werkt dus niet. Ik vraag me af of ik het spel dan niet in een gedeelde map moet plaatsen. Volgens de leverancier zou dat niet hoeven, maar dat zou dan toch betekenen dat ik bij het zoeken naar de client het spel automatisch zou delen en dat lijkt me sterk
Heeft iemand hier ervaring mee?

jeff

Gewoonlijk moet je op beide pc's het spel installeren, op beide pc's start je het spel dan op. Op de 1e pc laat je het spel als server dienen (door een nieuwe spel te starten) en de 2e pc laat je als client dienen (door het spel van de 1e pc te joinen).

Veel spellen hebben daarnaast ook nog het ISP/IPX protocol nodig om elkaar te kunnen vinden.

Zo werkt het bij een gewoon netwerk en bij een usb netwerk zal het ongeveer hetzelfde werken, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan