spelletjes en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickpat

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Heb binnenkort een nieuwe computer met XP nu is mijn vraag of mijn oude spelletjes het doen in XP kan ik dat ergens op een site vinden of moet ik ze gewoon proberen te installeren en maar zien wat er van komt.

Geplaatst door Nickpat
Heb binnenkort een nieuwe computer met XP nu is mijn vraag of mijn oude spelletjes het doen in XP kan ik dat ergens op een site vinden of moet ik ze gewoon proberen te installeren en maar zien wat er van komt.

Wat is oud?
De meeste spellen van een jaar oud zullen het wel doen.
Het wel of niet kunnen spelen van deze spellen ligt vooral aan je grafische kaart. (en je processor natuurlijk)

Grtzzz.

of moet ik ze gewoon proberen te installeren en maar zien wat er van komt
daar komt het wel op neer.

je kan zoeken voor een eventuele patch als een spel het niet doet of de compatibiliteits modus gebruiken.

zit onder de rechter muisknop en kan je toepassen op de snelkoppeling van het betreffende spel.

pe.

met oude spelletjes bedoel ik Collin McRea, Touringcar, Sims, Harry Potter, A2 racer, nieuwe grafische kaart is een GF4 TI 4200 128 mb

Ik zou ze even proberen,eventueel met een patch erover zoals pete1 zegt.
Na een half uurtje weet je het.
Doen ze het niet dan verwijder je ze weer.

Suc6.

sommige spellen niet.

Maar sommige spellen die werken niet onder xp en dat zou ook kunen komen omdat er geen patch voor de downlaoden is.

Waarschijnlijk een domme vraag maar die patches voor mijn spelletjes moet ik die op de site van de fabrikant halen of is daar een speciale pagina voor ???

Begin maar eens met de site van de makers, maar als er geen patch is wil het niet zeggen dat het spel niet normaal werkt onder Win XP natuurlijk.

Nou ...

Uit ervaring weet ik dat de helft het niet doet, en de helft wel.
Patches van fabrikanten kun je nagenoeg vergeten.

Zet je videocard niet op beste qualiteit. Gewoon laten staan op standaard instellingen.

Colin McRae en Toca doen het gewoon. De menu's vertonen soms rare kleuren, maar het spel werkt perfect.
Ik heb wel nocd cracks toegepast, maar die hebben op het wel/geen XP geen invloed.

Beeldscherm zul je moeten instellen. Met de knoppen op je scherm bedoel ik. Omdat 640X480 (vaak zo voor de menu's in spellen) niet zo vaak meer voorkomt.
Maar dat is 1x aanpassen en het werkt. Dus met de knoppen op je scherm beeldgrootte aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan