Spelletjes minimaliseren elk uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

NF-Devil

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
19
Elk uur (getimed) minimaliseren mijn spelletjes. Eender welk spel ik start: Counter Strike:Source, World of Warcraft, Jedi Academy, ... Dit is zeer irritant dat ik telkens in mijn taakbalk elk uur moet klikken om het game opnieuw te openen. Counter Strike is een spel dat ook al wat trager terug opent en dan ben ik steeds dood. Dit moet ergens een geplande taak zijn elk uur. Ik heb in mijn configuratiescherm bij geplande taken gekeken, maar daar staan geen 'om het uur'-taken in. Is er soms een soort programmaatje dat meer van deze taken kan bekijken? Of is er misschien een programmaatje dat een log kan bijhouden van een bepaalde tijd van de processen die gebeuren. Ik moet gewoon eigenlijk weten welk programma dit veroorzaakt. Ik weet echt niet welke. Ik draai samen met mijn games: ZoneAlarm Professional (deze heb ik al eens uitgezet, gaf hetzelfde), Xfire, Teamspeak. Is er misschien een bekent probleem zoals dit bij een van deze programma's?
Graag hulp!

Bedankt
Nils
 
Waarschijnlijk zal 1 van de programma's die actief zijn op je pc, elk uur kijken voor een update en dan de focus stelen van je spel. ZA heeft ook een gamemodus, die al eens geprobeerd ?
 
Ik weet dat er wel een programma moet zijn dat dit doet. Alleen vroeg ik hier voor een programma om te checken welk programma dit doet, want ik kan niet zien welke deze is.
 
Dat wordt lastig, zal er waarschijnlijk ook niet zijn. Een programma hoeft namelijk niet de "geplande taken" van windows te gebruiken, maar kan dat ook intern bijhouden. Zoals je zelf al had gezien is de windows lijst leeg.
Lijkt me dus dat je toch zelf zult moeten uitzoeken welk programma het is.
 
Is er ook geen programmaatje die een log bijhoudt van alle processen die gebeuren op de achtergrond. Soms dat ik zo kan zien welk programma juist elk uur veel proces gebruikt?
 
Ik denk dat ik het gevonden heb welk process het veroorzaakt, maar ik heb geen idee welk deel van ZoneAlarm dit is. Om 14.00 vandaag keek ik naar HiJackFree en zag ik plots dat het gedeelte van ZoneAlarm: Monitor.exe 10% van mijn CPU gebruikte, 1 minuut later stond deze weer op 0%. Nu nog steeds. Maar ZoneAlarm is mijn Antivirus en Firewall. Het is de professionele versie. Ik zou deze dus niet willen vervangen, want deze werkt goed. Iemand enig idee welke taak of gedeelte van ZoneAlarm ik hiervoor moet afzetten? HiJackFree gaf deze processgegevens: http://nfdevil.freeweb7.com/hijack.jpg. Bedankt voor de tool al zeker!:thumb: Hij heeft geholpen :)
 
Ow ja, ik heb de Internet Security Suite, juist :p. En die afbeelding kan een vriend van mij wel openen en ik ook. Maarja, ik zal hem hieronder plaatsen;)
hijack.jpg
:
 
Heb je plaatje nu ook gezien, lag aan NoScript. :eek:

Aan de map te zien (avsys), zal het met de Anti-virus te maken hebben.
Controleerd hij elk uur op updates ?
 
hoi

hoi

ik erken het probleem,
inderdaad controleerd hij voortdurend op updates.

ik heb het verwijderd, ik ervaarde het als een te zwaar stikje software.
maar wellicht kan je het instellen dat hij enkel kijkt naar een update bij het opstarten van windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan