spelletjes op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvp

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
hallo allemaal,

ik heb op mijn computer de volgende spelletjes staan: fifa08, counter strike source en GTA san andreas.
ik heb dat probleem al heel lang (eigenlijk vanaf ik de pc had) maar toen was dat 1keer als ik mss 2 a 3 uren aan het spelen was (en mss was dat ook niet slecht dat het probleem voor deed :p )

dus het probleem is dat ik aan het spelen ben (gelijk welk spel (ook internet spelletjes behalve dan flash games) en dan na wilkeurige tijd blokkeerd mijn computer (de ene keer is dat na 10min de andere keer na 5min maar niet langer dan 15min (als ik geluk heb :D) wat krijg ik dan als hij blokkeerd, blauwscherm en met het bericht van "nv4_disp.dll" of zoiets en dan start hij opnieuw op..

Ik heb uiteraart al zot gekeken op drivers en zo en updates voor games en dergelijke maar de legale nieuwste versie voor mijn videokaart die beschikbaar is gebruik ik nu opnieuw want ik heb uiteraart ook andere gebruikt maar het probleem bleef het zelfde :'(

nu wat ik al weet is dat het dit niet is:
- stoffig (heb ik uitgekuist)
- afkoeling (is normaal)
- driver (is oke)

wat ik dus wel kan doen is:
- videokaart opnieuw installeren (maar heb niets van doos of zo meer :confused:)
- windows opnieuw installeren (laat ik dan doen door een prof, maar kost dan geld uiteraart)
- of een nieuwe videokaart kopen (maar is niet zo makelijk omdat het een laptop is :confused:

iemand een idee wat ik het best doe? of het zelfde probleem heeft en hoe hij/zij het opgelost heeft?

laat het mij dan aub weten.

mvg
mathieu

Wat zijn de overige specificaties van je laptop? Of geef een merk en serienummer zodat wij ook kunnen zien wat er nog meer in zit.

Het hoeft nameljik helemaal niet alleen aan de videokaart te liggen en misschien is jou laptop in huidige staat helemaal niet geschikt voor deze spellen. Daarom hebben we dus meer informatie nodig.

Nieuwe drivers installeer je nadat je de oude hebt verwijdert, anders kunnen er problemen ontstaan.

Een videokaart vervangen in een laptop is geen optie, dat is erg duur en vaak niet eens mogelijk.

En mocht je windows opnieuw willen installeren, dan kan je daarover op dit forum voldoende infromatie vinden om dit zelf zonder zorgen te doen. Mits je natuurljik de aanwijzingen goed opvolgd.

Wat zijn de overige specificaties van je laptop? Of geef een merk en serienummer zodat wij ook kunnen zien wat er nog meer in zit.

Het hoeft nameljik helemaal niet alleen aan de videokaart te liggen en misschien is jou laptop in huidige staat helemaal niet geschikt voor deze spellen. Daarom hebben we dus meer informatie nodig.

Nieuwe drivers installeer je nadat je de oude hebt verwijdert, anders kunnen er problemen ontstaan.

Een videokaart vervangen in een laptop is geen optie, dat is erg duur en vaak niet eens mogelijk.

En mocht je windows opnieuw willen installeren, dan kan je daarover op dit forum voldoende infromatie vinden om dit zelf zonder zorgen te doen. Mits je natuurljik de aanwijzingen goed opvolgd.

het is een fujitsu siemens Amilo M3438G

De spellen die jij wilt spelen op jou laptop, zijn eigenlijk te zwaar. Dit komt mede door jou processor. Daarbij komt nog dat bijvoorbeeld het spel Fifa jou videokaart niet ondersteunt.

Een laptop is ook eigenlijk niet zo geschikt om op te gamen. De prestaties die je nu hebt zul je ook houden als je alles opnieuw zou installeren, dat heeft namelijk verder geen invloed op je hardware. Dat de boel vastloopt kan goed komen door de temepratuur die gegenereerd word door het spelen van de games.

Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen, maar misschien dat andere forumgebruikers een andere mening hebben.

Dat de temperatuur een probleem kan zijn klopt, Fujitsu Siemens heeft deze producten zelfs teruggenomen (onder garantie) omdat sommigen te heet werden. Richt er dus eens een ventilator op of verzin wat anders dat koel is. Bij spelletjes dan niet alle grafische opties vol aan zetten. Neem genoegen met minder. Kijk dan eens weer. Dat je dit in het begin niet zo erg had, misschien komt dat door veroudering maar computers krijgen meer te doen naarmate er meer op staat. Daardoor meer warmte afgifte. Zorg er daarom ook voor dat de computer minder te doen heeft.

bedankt allemaal

ik denk dat ik dus nu wel een antwoord heb. mijn laptop is dus niet geschikt voor spelletjes en het kan niet aangepast worden.

waarschijnlijk is het nu wel telaat om hem terug te brengen xD

bedankt allemaal voor de antwoorden

grts mathieu

Wanneer we temperatuur zeggen bedoelen we alleen de temperatuur van de grafische chip. Voor gemiddeld werk houdt die het wel vol maar onophoudelijk berekeningen maken voor bewegingen, effecten en achtergronden vergt er kennelijk te veel van. Dat is een veel voorkomend probleem. De ene chip is de andere niet en het kan ook best wel berg afwaarts gaan. Het is gewoon niet goed voor de processor van de grafische kaart. Daarbij weet ik niet precies wat er nou in jou computer zit maar er is ook sprake van een zekere samenwerking tussen de verschillende onderdelen. Lita112 geeft gewoon een goed antwoord. Ondanks dat dit een "Gaming Notebook" is en nog maar uit 2005. Ik hoop dat je een wat rustiger spel treft.
Wil je meer weten van andere gebruikers, die dit verhaal bevestigen, lees dan de verhitte discussies op het volgende forum: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=8887&st=60 vanaf de tweede reactie. Of zoek op Google onder Amilo M3438G" problem game.

Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan