Spellincontrole automatisch aanpassen bij sommige woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Wanneer ik in Word (MS 2007) hele teksten schrijf krijg je indien ingesteld de rode ~~~~ zodat je die na afloop kunt checken met F7. Nu is het zo dat hij sommige woorden automatisch veranderd in de goede spelling, Maar niet overal zoals bij client. Hoe krijg ik dit woord of andere woorden vast gespeld met de juiste spelling?

Als je een woord typt dat je standaard wilt laten aanpassen, dan kun je dat toevoegen aan de Autocorrectie:
rechtsklikken op het woord, en uit het snelmenu de optie <Autocorrectie> kiezen, en het woord selecteren wat je als vervanging wilt gebruiken.
Zie plaatje...

Michel

Bijlagen

• Autocorrectie.jpg
    Autocorrectie.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 50
Helaas werkt dat niet. Bij o.a. client blijft ie met rode ~~ komen. Hij past dit niet automatisch aan.

Laatst bewerkt:
En je hebt wel de optie Autocorrectie in je snelmenu?
Eventueel kun je het woord ook rechtstreeks toevoegen aan Autocorrectie.

Michel

Nee dat lukt niet. Ik kan wel het woord goed neerzetten zoals client (mis hier ook de puntjes) maar dat woord kan ik niet toevoegen want dan herkent hij hem niet als zodanig fout.

Probeer zelf maar eens.

Als je woorden invuld als ideeen of client krijg je consequent een rode lijn. Maar bij het woord continuïteit pas ie het automatisch aan ook al schrijf je dat fout. Dat is wat ik bedoel.

Ik heb het zelf geprobeerd, zoals je uit het plaatje kunt zien, wordt hij bij mij gewoon onderstreept.
Het zou kunnen, dat client bij jou in de lijs met uitzonderingen is toegevoegd, zodat hij dat woord niet meer controleert.
Ook dat kun je controleren in de Autocorrectie lijst. Daar zou client dan tussen moeten staan.

Zie plaatje.

Als hier een verkeerde spelling is toegevoegd, dan kun je die verwijderen.

Michel

Bijlagen

• Autocorrectie opties.jpg
    Autocorrectie opties.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 50
Ik denk toch niet dat je precies begrijpt wat ik bedoel. Bij mij staat ie ook gewoon in de lijst, maar het gaat erop dat je tijdens het tikken het woord CLIENT gelijk goed zet. Nu moet je via f7 dit steeds gaan aanpassen. IDEEEN idem dito

Maar.............bij continuïteit kun je het woord rustig zonder die puntjes zetten. Je zult dan zien dat ie hem automatisch goed aanpast!

Ik sdnap precies wat je bedoelt, dat is het probleem niet ;)

Ik ga er vanuit, dat je de controle-opties aan hebt staan, en dat je dus de rode controlelijntjes te zien krijgt. Wat gebeurt er als je op het woord client rechts klikt?
En heb je de Aangepaste woordenlijst al gecontroleerd? Als client daar in staat, zal hij het woord inderdaad nooit meer onderstrepen, dus daar mag het in ieder geval niet in staan.

Michel

Sorry dat ik het zo zeg Octafisch maar je begrijpt er echt geen bal van. Of die rode streepjes er nu staan of niet that's not the point!

Het gaat om woorden die uit zichtzelf automatisch aanpassen zoals continuiteit. Als ik het zo tik ...........

continuiteit ........dan zie je dat Word hem verbetert in continuïteit

Hoef ik niks voor te doen Word past hem vanzelf aan!! Wanneer ik client intik krijg ik wel rode lijntjes en past ie niet vanzelf aan. Dat is wat ik bedoel.

Wanneer ik client intik krijg ik wel rode lijntjes en past ie niet vanzelf aan. Dat is wat ik bedoel.

Ga dan met de cursor in het woord client staan.
Klik op de rechtermuisknop.
Selecteer de optie 'spelling'.
Klik in het getoonde hulpscherm op de knop 'autocorrectie';
Klik in het volgende hulpscherm de optie: 'vervangen tijdens typen' aan.
Klik de optie 'Automatisch suggesties van spellinglijst overnemen' aan
Daarna wordt client automatisch vervangen door cliënt.

Je kunt ook de volgende macro uitvoeren als je het woord client hebt geselekteerd:
De 2 regel is daarbij cruciaal.

Code:
Sub vervang()
  With AutoCorrect
    .ReplaceText = True
    .ReplaceTextFromSpellingChecker = True
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Is er nou echt niemand die begrijpt wat ik bedoel? Die mogelijkheid werkt niet, maar voordat jullie antwoorden lijkt het me beter dat je het eerst zelf gaat proberen.

Tot dusverre nog geen zinnig antwoord gezien........

Meestal reageer ik niet op mensen die mijn verstandelijke vermogens in twijfel trekken, maar ik wil deze bal graag terugkaatsen....
SNB geeft hetzelfde antwoord dat ik al bij mijn eerste tip gaf, en die ga ik dus hier niet herhalen....
Op het moment dat je een woord toevoegt aan de Autocorrectielijst, zul je inderdaad zien dat je het de volgende keer 'fout' kunt typen, en dat het netjes wordt verbeterd door Word. Dat is nu eenmaal de functie van Autocorrectie. Maar je moet die woorden dan wel 'leren' aan Word, en dat is dus wat wij jou nu al een tijdje proberen duidelijk te maken...

Hoef ik niks voor te doen Word past hem vanzelf aan!! Wanneer ik client intik krijg ik wel rode lijntjes en past ie niet vanzelf aan. Dat is wat ik bedoel.

Ja, dat bedoelen wij dus! Je hebt blijkbaar het woord continuïteit een keer toegevoegd aan de autocorrectie, en het woord client nog niet. Daarom krijg je een rood lijntje onder client.
Keertje lezen wat wij schrijven, en het uitproberen..... En als het niet gaat, heb je misschien een reden om wat grover in de mond te worden, al moet je een gegeven paard niet in zijn bek spugen....

Michel

En ja, ik heb het echt wel zelf uitgeprobeerd, kun je ook zien in de plaatjes die ik heb meegepost.

Ik heb wel degelijk het woord client toegevoegd aan die lijst

En je blijft een rode lijn er onder zien?

Yep dat zeg ik nu steeds weer het werkt niet. Dat rode lijntje blijft terugkeren. Ik heb client uit die lijst gehaald en opnieuw in de juiste spelling gedefinieerd. Toch blijft dat rode lijntje terug keren. Ik zal eens kijken of continuiteit er tussen zit.

@PJNijm,

Probeer eerst eens de suggesties uit die worden gegeven.
Sluit niet bij voorbaat uit dat er bij jezelf sprake kan zijn van onbegrip.
En als je toch bezig bent gooi dan nog even de spellingscorrectie over de titel, die je aan dit onderwerp hebt meegegeven. Daaruit blijkt niet dat je erg secuur leest/werkt.

Heb je ook al gekeken in de Custom.dic aangepaste woordenlijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan