Spelling controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Ik heb de Nederlandse versie van Word xp geinstalleerd en omdat mijn Windows engels is, is engelse taal als standard taal voor spelling controle geinstalleerd. Ik kies Nederlands als standard maar zodra ik wil de spelling controleren veranderd de taal weer in het engels. Weet iemand hoe kan ik Nederlands als standaard taal instellen zonder het opnieuw hoeven te installeren?

Hai Sami, :D

Dit kan aan een hele hoop dingen liggen!

Maar laten we beginnen bij de voor de hand liggende instellingen.

Ga naar het configuratiescherm en kies Regional and Language Options

* Tabje Regional Options zet alles op Dutch en de Location op The Netherlands
* Tabje languages druk op Details en zet de taal op Dutch (Netherlands) - United States International

Ok Klaar

Ga naar Start/All Programs/Microsoft office/Microsoft Office Hulpprogrammas en kies Microsoft Office XP Taalinstellingen

Zorg dat Dutch bij de ingeschakelde talen staat (met het Office Icoon)
Zorg dat onderaan in de keuzelijst Nederlands staat

Ok Klaar

Open Word
Ga naar Extra/Taal/Taal instellen en kies Nederlands Standaard! Druk nu op de knop Standaard...En bevestig nu de vraag voor opslaan in Normal met JA...

Nou nu zou het zo ongeveer wel gelukt moeten zijn! :thumb:

Hai Joost, ik heb alles wat je geschereven hebt gevolgd en verandered. Als ik nu spelling controle wil uitvoeren krijg ik onderstaande foutmelding:
Kan gramaticabestand msgr3NL32.dll voor Nderelands satandaard niet vinden.

Hai, :D

Dit is zeer vreemd!

Maar goed check nog even de naam van de DLL in de Error kan er namelijk niks over vinden! (En herplaats deze of een screendump van de error)

Zet even gramatica uit om te checken of de spelling het überhaupt doet!
Extra/Opties/Spelling en grammatica en bij grammatica even alle vinkjes uitzetten en Ok

In het Word venster druk op F7 (als er tenminste tekst is om te checken)

O ja, heb jij wel een volledige installatie gedaan? (of een custom)

See Yah! :thumb:

Aanvulling lees net dat er problemen zijn met msgrNL32.dll (zo heet ie bij mij tenminste)

Dit probleem wordt opgelost met laatste service pack van XP

Of te wel even naar Windows update gaan (Tabje Office drukken) en Office net zo lang updaten tot je alle Service Packs binnen hebt. (Enne hou aub even de CD bij de hand)

Succes! :thumb:

Hai Joost, gramatica was al uit allen spelling controle is aangevinkt. En… ehhh… nee, ik heb custom installatie gedaan, ligt het daaraan?
Hieronder de foutmeldingen die ik achtereenvolgend krijg:

Bijlagen

• error.gif
    error.gif
    7,3 KB · Weergaven: 54

Ja daar ligt het wat mij betreft zekers aan!

Maar goed doe eerst even de pc (OFFICE) updaten dan schrijf ik nog wel even op hoe je de proofingtools opnieuw bijïnstalleert..

See Yah! :thumb:

Bedenkt mij nog een trucje wat ik altijd deed...vermits jij de CD hebt natuurlijk:

Zet in Word automatisch spelling checken uit! (En sluit Word) (Extra Opties)

Geef deze map (tijdelijk) een andere naam: C:\Program Files\Common
Files\Microsoft Shared\PROOF (even controleren of bij jou ook de proofing
tools inzitten)

Open word en typ tekst selecteer deze en druk F7.
Omdat Word de tools niet kan vinden zal deze waarschijnlijk vragen om de
Installatie cd om deze opnieuw te installeren.

Heb dit al vaak met succes uitgevoerd op pc's welke geen volledige installatie hadden..:thumb:

Hai Joost,
Ik heb de naam van Proof veranderd maar het heeft niet geholpen. Ik denk dat ik morgen Office opnieuw ga installeren.

Mmmz das toch wel raar...
Zo moeilijk mag het eigenlijk nooit zijn...

Voor je opnieuw gaat installeren doe dan eerst een uninstall en controleer of de map Proof inderdaad wel verwijderd is!

Enne doe aub een volledige installatie van Word!

O ja graag gedaan hé! :thumb:

Te laat Joost :)
Ik heb vandaag toch Office opnieuw geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Nogmaals bedankt voor je hulp

Hahaha, maakt niet uit hoor zolang jij maar geholpen bent!

Graag gedaan...:thumb:

spellingchecker blijft op Engels staan

In Office 2003 blijft de Spellingchecker op Engles staan als je een nieuw document opent. )ook nadat je de standaardtaal hebt veranderd in Nederlands. Dat is vervelend, maar als je Taal automatisch bepalen aanvinkt. (door te klikken op het woord Engels onder in beeld) kun je gewoon in het Nederlands gaan typen en na enkele woorden herkent de checker, dat het Nederlands is en springt de checker automatisch op Nederlands en kun je foute woorden weer verbeteren, door er met de rechter muisknop op te klikken!
Maar het lukt mij niet om het normal.dot aan te passen, zodat het standaard in Nederlands opstart.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan