Ik gebruik WORD 2010.
Regelmatig krijg ik bestanden van anderen, die ik wil opmaken. Ook in andere talen. Nu wil de spellingcontrole meestal niet. Soms begint WORD na een pagina of tien wel enige woorden te controleren en rood te onderstrepen, maar het meeste controleert WORD niet.
Bovendien kan ik geen woorden aan de lijst toevoegen [de optie is grijs].
Uiteraard staat de spellingcontrole wel aan, ik kies ook de juiste taal.
Wie herkent hier iets in, en beter nog: wat is er aan te doen?
Alvast hartelijk dank!
Regine
Ondertussen heeft het volgende mogelijk deels geholpen:
* via Bestand, Opties, Controle, Aangepaste woordenlijst Custom2.dic aanvinken
* aan het begin alles selecteren en de taal aanpassen [mogelijk waren er teveel fouten zodat de spellingcontrole niet werkte; systeem gaf dit bericht echter niet]
Helaas is het hele probleem nog niet uit de wereld...
Mogelijk nieuwe oplossing:
Als de standaardtaal een andere is dan die van je woordenlijst, lukt het niet om woorden toe te voegen. Als je echter in de NL woorden lijst werkt, kun je gerust een woord in een andere taal toevoegen.
Ik beschouw dit punt hiermee als afgesloten.
Regelmatig krijg ik bestanden van anderen, die ik wil opmaken. Ook in andere talen. Nu wil de spellingcontrole meestal niet. Soms begint WORD na een pagina of tien wel enige woorden te controleren en rood te onderstrepen, maar het meeste controleert WORD niet.
Bovendien kan ik geen woorden aan de lijst toevoegen [de optie is grijs].
Uiteraard staat de spellingcontrole wel aan, ik kies ook de juiste taal.
Wie herkent hier iets in, en beter nog: wat is er aan te doen?
Alvast hartelijk dank!
Regine
Ondertussen heeft het volgende mogelijk deels geholpen:
* via Bestand, Opties, Controle, Aangepaste woordenlijst Custom2.dic aanvinken
* aan het begin alles selecteren en de taal aanpassen [mogelijk waren er teveel fouten zodat de spellingcontrole niet werkte; systeem gaf dit bericht echter niet]
Helaas is het hele probleem nog niet uit de wereld...
Mogelijk nieuwe oplossing:
Als de standaardtaal een andere is dan die van je woordenlijst, lukt het niet om woorden toe te voegen. Als je echter in de NL woorden lijst werkt, kun je gerust een woord in een andere taal toevoegen.
Ik beschouw dit punt hiermee als afgesloten.
Laatst bewerkt: