Spellingscontrole / Grammatica in Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

Ik gebruik Word 2010, maar het lukt me niet om de spellingscontrole standaard op nederlands te houden.
Ik heb via de taalinstellingen in Word, nederlands ingesteld al standaard.

Echter als ik de spellingscontrole doe, dan verspringt de controletaal naar duits, engels, italiaans etc. :mad::evil:

Ik heb het al aan diverse personen gevraahd en die hebben hetzelfde probleem.:shocked:

Wie weet een oplossing???:D

Groeten,

John

John,

Heb je andere talen nodig? Verwijder ze anders. Ik heb het probleem niet en heb de instellingen als in de bijlage.

Bijlagen

• Vastleggen in volledig scherm 1-12-2011.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 1-12-2011.jpg
    74 KB · Weergaven: 550
Dank je wel voor je reactie. De instellingen die jij hebt staan heb ik ook.

Ik zal nog eens opnieuw proberen om het te doen.

Groeten,

John

Net als John heb ik ook last bij spellingcontrôle. Bij mij slaat zo nu en dan Engels toe zonder dat er Engelse woorden vermeld staan.
Als oplossing las ik: het verwijderen van alle andere talen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Wie kan mij dat vertellen, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik knap bejaard ben en dat men dus niet moet aankomen met jargontaal.
Donfiasco

Donfiasco,

Welkom op dit forum en gelijk de eerste les: open geen vragen van meer dan een half jaar terug, maar start een eigen vraag, eventueel met verwijzing naar deze vraag. Tweede les: vermeld met welke versie van Word je werkt, aangezien oplossingen versiegebonden kunnen zijn. Ik hoop niet teveel jargon te hebben gebruikt, maar gewoon Nederlands. ;)

Het onderwerp was toch Spellingcontrôle Word 2010 ? Overigens leden 2003 en 2007 ook al aan dezelfde ziekte.
Ik kom binnen via Internet en stuit daar op de klacht van John. Hoe oud die klacht is valt niet direct op en wordt ook niet belangrijk geacht als de site wordt gevonden.
Maar wat is nu eigenlijk de oplossing voor mijn probleem?

Om even op de eerste opmerking van Rob aan te sluiten: het is niet gebruikelijk om een vraag van iemand anders te 'kapen' ook al denk je zelf dat je hetzelfde probleem hebt. Bovendien was de vraag in essentie opgelost, want de TS (Topic Starter in prachtig jargon.... oftwel de oorspronkelijke vraagsteller) was tevreden met de aangedragen oplossing, want die loste het probleem bij hem op. TS heeft de vraag alleen nog niet op <Opgelost> gezet, wat hij eigenlijk wel zou moeten doen.

Als de oplossing bij jou niet werkt, en dat geef je zelf al aan, dan heb je derhalve dus een ander probleem. En dat alleen al is voldoende reden om een eigen vraag te starten! Gewoon doen dus :)

Hier begrijp ik niets van.
Ik heb eenzelfde probleem als iemand anders (John).
Hij krijgt de oplossing aangedragen: haal alle andere "talen" weg en laat Nederlands Standaard staan.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik die andere talen weg moet halen in Word 2010.
Kan iemand mij dat gewoon vertellen,svp ?

Gewoner dan met twee plaatjes lukt me niet.

Bijlagen

• taal verwijderen.jpg
    taal verwijderen.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 251
  • taal voor tekst instellen.jpg
    taal voor tekst instellen.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 207
Is oude vraag en je breekt in in iemand zijn vraag hetgeen niet is toegestaan bij Helpmij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan