spellingscontrole in twee talen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Vraag van een vriendin:
Zij wil graag de spellingscontrole in Word 2007 in het Nederlands en Engels kunnen gebruiken omdat ze vaak Engelse brieven maakt.
Nou kun je via Opties voor Word steeds een andere taal instellen, maar dan nog doet ie de spellingscontrole in het Nederlands.
Wat is de juiste instelling?
Bovendien is dan de vraag of dat switchen op een snellere manier ka, bijvoorbeeld met een knop in een lint of sneltoetsen.

Ook zou deze taalwisseling gewenst zijn in Windows Live Mail.

Iemand hier ervaring mee?
 
Hallo manamana,
mijn Engels is niet zo goed, dus zal haar de linkjes doormailen. Dan even wachten of dat haar vraag beantwoord.
Gaat dit ook over Windows Live mail of alleen over Office?
 
zo daar ben ik weer.
we zijn er nog niet uit...
ze heeft eea doorgelezen en de suggesties geprobeerd.
misschien heeft het de vraag alleen maar meer to-the-point gemaakt:

is er een sneltoetscombinatie te maken waarmee je in word (en eventueel in windows live mail) kunt switchen van taal wat betreft spelling- en grammaticacontrole?
 
Word kan automatisch overschakelen naar de juiste taal. De instelling is een beetje afhankelijk van de versie, maar in ieder geval in de <Opties>. In Word 2003 zit het dan in het tabblad <Algemeen>, en de optie heet (ook in 2007) <Toetsenbord automatisch omschakelen>. Werkt prima: typ je een Nederlandse zin, dan zet Word de taal op Nederlands, en typ je een Engelse zin, dan staat hij verder op Engels. Dus geen sneltoetsen meer nodig!
 
Nou dat zou super zijn! Ik ga het meteen doorgeven! Dank!
 
In 2007/2010 zit de optie onder <Opties>, <Geavanceerd>, blok <Opties voor bewerken>, selectievakje <Automatisch een andere toetsenbordindeling kiezen op basis van omringende tekst>. (Ja, ze hebben hard gestudeerd op de omschrijving :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan