spellingscontrole in word 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik werk op een basisschool en een collega kreeg van iemand een oude laptop met windows 95 en word 6.0 Zij wil deze graag gebruiken om leerlingen zelfstandig te laten typen met de spellingscontrole aan. Tot nu toe hebben we niet kunnen ontdekken hoe je de spellingscontrole tijdens het typen aankrijgt (d.w.z. dat er direct een rood streepje onder een verkeerd getypt woord verschijnt). Kan dit überhaupt met 6.0? of kan dit toegevoegd worden?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet. Uiteraard hebben we ook moderne computers, maar zo'n "gegeven paard" is altijd welkom, zolang het budget beperkt is.

Alvast bedankt,

Zit dit niet gewoon bij Extra - Opties -Tabblad Spellingcontrole en dan een vinkje zetten bij Spellingcontrole tijdens het typen?

Spellingcontrole Word 6.0

Ik kan mij niet meer goed herinneren hoe dat in zijn werk ging met de 6.0, maar in een
van de volgende versies van Word is het inderdaad zoals "Ekenit" hiervoor het aange-
geven heeft.

Groeten

Zit dit niet gewoon bij Extra - Opties -Tabblad Spellingcontrole en dan een vinkje zetten bij Spellingcontrole tijdens het typen?

Nee, dat zit er niet op. Ik heb alles nog eens doorgespit, maar ik denk dat deze optie in 6.0. gewoon niet aanwezig is. zie hier Je kunt alleen achteraf de tekst met een woordenlijst of (het oude) groene boekje vergelijken.

Niettemin bedankt voor de reactie en mocht iemand nog een trucje weten dan hoor ik het graag :)

Laatst bewerkt:
Het blijkt inderdaad dat die mogelijkheid er niet op zit.
Is het niet mogelijk om versie 6.0 te verwijderen en te vervangen door b.v. Word97?

Ik heb word 97 nog wel in huis, maar dat is op office cd-rom en de laptop heeft alleen een floppydrive en ook geen usb-aansluiting ...
Hoe doe ik dat dan?

Dat wordt wel heel lastig allemaal. Ik weet zo geen oplossing voor je.
Ja, een nieuwe (2e hands) laptop, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan