Spellingscontrole in Word ziet fout niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Ik weet hoe je woorden die Word niet kent, kunt toevoegen aan z.g. aangepaste woordenlijsten. Maar wat als Word een fout niet herkent? Bij mij is dat op dit moment het geval met het woordje 'darbij' Uiteraard moet dit 'daarbij' zijn. Het kan met automatisch corrigeren ook wel hersteld worden, maar het liefste zie ik dat bij de spellingscontrole 'darbij' met het bekende rode golfje onder het woord wordt gemarkeerd.
Dat blijft echter uit en ook bij het selecteren van de hele tekst en vervolgens de spelling controleren, wordt de fout niet opgemerkt.

Wie, o wie?

Ik weet hoe je woorden die Word niet kent, kunt toevoegen aan z.g. aangepaste woordenlijsten. Maar wat als Word een fout niet herkent? Bij mij is dat op dit moment het geval met het woordje 'darbij' Uiteraard moet dit 'daarbij' zijn. Het kan met automatisch corrigeren ook wel hersteld worden, maar het liefste zie ik dat bij de spellingscontrole 'darbij' met het bekende rode golfje onder het woord wordt gemarkeerd.
Dat blijft echter uit en ook bij het selecteren van de hele tekst en vervolgens de spelling controleren, wordt de fout niet opgemerkt.

Wie, o wie?

Hey,

Het toevoegen van woorden aan een 'correcte woorden'-lijst is volgens mij het enige dat je kunt doen, het omgekeerde word niet ondersteund door word (voor zover ik weet). Welke Word gebruik je? Ik gebruik hier helaas Word 2000, maar die heeft hetzelfde probleem. Heb je het met meer woorden? Anders kun je deze uitzondering wellicht oplossen met autocorrect?

Ik heb Word 2003. En inderdaad al eens een keer eerder gehad met een ander woord. Toen ook al zo gezocht. Ik dacht toen dat ik per ongeluk een keer het foute woord had toegevoegd aan de woordenlijst en dat Word het daarom niet herkende als fout, maar dat bleek niet het geval.
Blijft vreemd. Jammer dat het kennelijk niet op te lossen is. Maar bedankt voor je reactie in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Ik dacht eerst dat een darbij een soort mannetjesbij zou kunnen zijn, maar die naam is niet correct.
Maar misschien denkt Word wel dat dit de juiste combinatie is, en vandaar dat hij het herkent als een bestaand woord?

Ik dacht hetzelfde, maar in de Dikke van Dale komt het woord 'darbij' niet voor.
Ziet de spellingscontrole in jullie Word de fout ook niet?

Ik dacht hetzelfde, maar in de Dikke van Dale komt het woord 'darbij' niet voor.
Ziet de spellingscontrole in jullie Word de fout ook niet?

@ papsie: was Word maar zo intelligent! Zou een hoop ergenis schelen ;)

@ marjonj: bij wordt 'darbij' ook niet herkend als fout, heb echter wel Word 2000.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan