Spellingscontrole probl in Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack le Crack

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Hi,

Ik gebruik binnen Outlook 2003 de NL spellingscontrole.
Wanneer ik een mail wil replienr dan wordt vaak de UK spellingscontrole gebruikt. (waarschijnlijk omdat de verzender deze zo heeft ingesteld).
Bij het verzenden van deze reply wordt de spellingscontrole wel uitgevoerd en zou ik kunnen kiezen voor een andere taal.
Als ik nu NL selecteer dan pakt Outlook dit vaak niet en springt terug op UK. (want daarop stond hij).
Het is erg vaag want af en toe accepteert hij wel in 1 keer NL.
Ik dacht aan dat ik misschien een andere taal niet goed aanklikte, maar dat is inmiddels uitgesloten daar ik bij selectie mbv keyboard hetzelfde probleem heb.

Wat is hier a/d hand ?

gr.

Jack

Hoi Jack, :D

Gebruik jij als e-mail editor WORD? (dit is de default)

Zo ja eerst daar kijken of alles goed geregeld is!
Check even de volgende zaken om jouw instellingen te controleren

Sluit alle Office aplicaties.

Ga naar Start/All Programs/Microsoft Office tools/Microsoft Office XP Language settings.

Kies bij: Available language settings voor Dutch en druk op de Add knop. Dutch verschijnt in het rechtervak. (als er achter Dutch limited support staat, dan heb je idd de juiste middelen niet op de pc staan om er mee te werken)
Kies bij: Default Version of Office uit de selectiebox Dutch. (in het rechtervenster komt bij Dutch het default logo te staan 4 vierkantjes)

Ga naar Start/Control Panel/Date, Time, language and regional options.
Kies Regional en Language options.
Kies in Standards and formats uit de inputbox: Dutch (Netherlands)
Kies bij location: The Netherlands

Open Word.
Ga naar Tools/Language/Set Language
Selecteer Dutch, vinkje plaatsen bij Detect Language automatically, druk op de knop Default, kies Yes en op Ok.

Ik neem aan dat je de spellings en gramatica opties al ingesteld hebt.

Sluit Word en start opnieuw op.

Typ een paar alinea’s tekst (NL) en als het goed is, gaat de automatische spellingscontrole na de eerste paragraaf of enter lopen.

Goed als dit geregeld is, dan ligt het in ieder geval niet aan Word.

Ik denk dat jouw problemen ook komen omdat automatische taaldetectie ingesteld staat. (zie vinkje 5 alinea's terug)
Dit is natuurlijk een goede zaak omdat het 9 van de 10 keer gewenst is.

De beste manier om een lap tekst in één keer in de juiste taal te zetten is:
Ga in het document staan en druk: CTRL+A (alles selecteren)

Vervolgens ga je naar Extra/Taal instellen, bla bla om de juiste taal in te stellen.

Nu zou het goed moeten gaan.

Succes! :thumb:
P.s, ik hoop dat je engels goed is......? (heb namelijk een engelse versie van Office)

Ik heb hetzelfde probleem op een Windows Xp pc en op een W2000 (UK) pc. Op de XP pc werkt de oplossing, maar op de W2000(UK) pc blijft in Outlook 2003 bij beantwoorden de spelling naar Engels springen. Is er nog een specifieke W2000 oplossing?:(

Hoi Jack & Dijkjan, :p

You're welcom!

Dijkjan, zal thuis mijn 2000 machine nog wel eens even onderzoeken.

Kijk in ieder geval jouw spellingsopties eens na bij Menu extra opties spellingscontrole.

Controleer even of de Dutch dic de default is!

Loop nog eens goed bovenstaand verhaal na, wellicht heb je iets over het hoofd gezien. (hoe dan ook zal nog eens kijken voor jouw)

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan