Spellingscontrole Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carma

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Beste lezers,

Mijn pc is opnieuw geinstalleerd en sindsdien is mijn Nederlandse spellingscontrole verdwenen. Wel wordt de Engelse spelling gecontroleerd.

Ik heb een Dutch Language Pack en heb deze hersteld
Ik zou het graag laten zien, maar mijn print screen blijkt ook niet meer te werken :mad:

Wanneer ik bij languages kijk in word staan zowel Engels als Nederlands als hoofdtaal, maar alleen bij Engels staat er "Vabc" bij, dus de spellingscontrole staat alleen voor Engels aan.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
Carma

Bij Word 2003 kun je bij taal instellen aangeven wat de standaard taal is.
Daar kun je dan ook het vinkje weghalen bij taal automatisch bepalen.

Heb je van windows trouwens in de taalbalk de instelling op
Taal nederlands en
toetsenbord VS internationaal.

Verder kun je bij configuratiescherm > landinstellingen (zeg ik even uit mijn hoofd) ook even kijken of de instellingen op nederlands staan.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Beste Leo,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al deze opties geprobeerd, alle instellingen zijn juist, maar helaas nog geen succes.

Groeten,
Carma

Heb je een nederlandse office versie, of een Engelse, waar geen Nederlandse spellingscontrole inzit?
Dan lukt dat bij mijn weten alleen met een betaalde dictionary
b.v van microsoft de proofing tools (engels, onderin worden ook tips gegeven om de juiste taal in te stellen.)
Het groene boekje is mogelijk een alterrnatief.
Moet Nederlands echt mogelijk zijn, dan misschien door de setup van de cd weer uit te voeren en voor aanpassen (of een dergelijke term) te keizen en dan bij word instellen dat alles op schijf geinstalleerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan