spellingscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Als ik spellingscontrole uitvoer in Outlook (O2K), dan worden woorden voorgesteld die altijd beginnen met een Hoofdletter, OOK als het oorspronkelijke woord midden in een zin staat en dus niet met een hoofdletter begint.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Je moet opties "Extra's", "Opties" en dat het tabblad "Spelling" kiezen.

Hier moet je op een knop klikken die Autocorrect nog wat heet (weet niet hoe dat heet in het NL) en daar kun je een aantal dingen kiezen zoals het wel of niet beginnen van een zin met een hoofdletter.

Dat werkt volgens mij alleen in Word.
Hier een screenshot van Outlook

Bijlagen

• spelling.jpg
    spelling.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 29
Hmmm, vreemd.

De spellingscontrole van Outlook is dezelfde als die van Word, behalve dan dat je een paar opties in Outlook apart kunt instellen. Wijzigingen in Word op de overige opties hebben ook in Outlook effect.

Maar het begin van een zin is hier niet aan de hand. Ik kan je probleem noch in Word noch in Outlook nabootsen. Vraag: als je de gegeven suggestie accepteert, wordt het dan ook met een hoofdletter in je mail gezet?

Ik zal wel eens kijken of hier elders info over te vinden is, maar dat gaat wel enkele dagen duren.

Beste Tsja,

Ik loop tegen hetzelfde spellingsprobleem in Outlook 2002 aan.
Heb je al een oplossing ?

gr.

Jack

Helaas. Het lijkt alsof hier voor O2k geen oplossing voor is. Voor O2.2k lijkt een blik op de site van microsoft me zinvol.

Hoi Tsja..!!
Tsja..kijk naar mijn bijlage Outlook. Werkt perfekt!

Groetjes
Falco

Bijlagen

Ik heb het bij MS aangemeld als probleem bij word2002 maar nog geen reactie.
Ik meld het als zij er uit zijn.

Hi,

Eindelijk opgelost.

Ik heb telefonisch contact gezocht met Microsoft en zij hadden een fix voor het probleem.

Aangezien ik een Engelstalige Outlook XP had kreeg ik een fix genaamd PTKFF.MSP (ruim 9 Mb) op cd-rom toegestuurd.
Deze fix werkt alleen wanneer Proofing tools 2002 zijn geinstalleerd.

Technical Support Professional
Microsoft Services
tel.: +31 (0) 20 500 1615

gr.

Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan