spellingscorrector W97 verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan.clemens

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Berichten
8
Sinds een week komen er geen rode streepjes meer onder de woorden die gecorrigeerd moeten worden. Ook de spellingscorrector in Outlook wil neit meer werken ( nieuw bericht / extra / spellingscontrole F7) blijft grijs, kan niet meer aan of niet uitgevinkt worden. ( Staat aangevinkt)

Ik gebruik Word 97 (Smart versie van de school waar ik werk) met XP pro ( via een vriend) op mijn laptop Toshiba 2180 CDT 475 AMD met 128 MB geheugen en 4 GB harde schijf.

Ik heb in Word 97 bij extra/opaties/spelling en grammatica gekeken, maar daar staat alles keurig aangevinkt, zoals "spelling controleren tijdens het typen" De spellingsopties kunnen bewerkt worden, de grammatica opties staan, vreemd genoeg, ook al in licht grijs zonder bewerkt te kunnen worden.

Grappig genoeg worden de woorden die atijdens produseren van tekst automatisch gecorrigeerd moeten wroden wél atuomatisch vebeterd. Dus de spellingscorrector is kennelijk wel in werking. Ook de groene lijntjes ontbreken.

Het rare is ook, dat mij toegemailde en door mij geopende Word bestanden wél rode strepen laat zien.

Maar zodra ik het in mijn hoofd haal om de cursor ergens te plaatsen en dus met de tekst aan de slag te gaan, dan verdwijnen de rode strepen op slag en zijn ook niet meer tgerug te halen. Of ik zou de mail opnieuw moeten openen.

Normaal geopende WORD bestanden laten die rode strepen ook niet bij opening zien.

Deze toestand is erg lastig voor me, ik maak veel werk voor school in WORD maar ik maak met mijn dikke vingers ook veel tikfouten. Als voorlopige oplossing zet ik het gemaakte laptop word bestand op een diskette om de spellingscontroile op de huiscomputer uit te voeren. maar het zou heel fijn zijn, als de spellingscontrole gewoon weer zichtbaar gemaakt zou kunnen worden.

Ik heb echter geen idee hoe.

Bij voorbaat dank voor uw eventuele reactie.

jan.clemens@planet.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan