spi update wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

japieooo

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
16
Hallo, ik heb vista van de komputer gehaald en opnieuw geinstaleerd.
tot zover geen problemen.
Nu wil hij via windows update, sp1 (kb36330) instaleren
als ik akoort ga met gebruikersvoorwaarden begind de instalatie maar na vijf minuten stopt hij en geeft aan:
instalatie mislukt code 8024200d
(tijdens instalatie sluit ik alle progammas)
dit is al enkele keren voorgekomen omdat de update na enige tijd weer binnenkomt met automatische update.
Hoe lossen we dit op????????????
 
normaalgezien is deze error er omdat de nodige bestanden nog niet zijn geinstalleerd voor de installatie van sp1...
dus, heb je een aantal automatische updates verborgen en dus nog niet geinstalleerd?
druk eventueel anders een een aantal keren opnieuw op de knop voor naar updates te zoeken, misschien komt er plots nog wel 1tje te voorschijn en lukt de installatie van sp1 wel :thumb:

anders kan je hetvolgende eens proberen:

- installeer het update pakket: http://www.microsoft.com/downloads/...26-8543-4F24-8F88-46E454DF3063&displaylang=nl

- dan deze ook nog downloaden en installeren : http://www.microsoft.com/downloads/...a5-812e8078ab27&displaylang=nl&displaylang=nl

- Controleer eens of je update nu werkt anders kan je best het volledige pakket van sp1 handmatig hier downloaden en installeren
 
He jelpot
ik heb geen verborgen updates
bij het eerste update pakket krijg ik de mededeling dat die niet voor mijn systeem bedoeld is
de tweede heb ik geinstalleerd
laatste moet ik nog proberen
 
He jelpot
ik heb geen verborgen updates
bij het eerste update pakket krijg ik de mededeling dat die niet voor mijn systeem bedoeld is
de tweede heb ik geinstalleerd
laatste moet ik nog proberen

ok, dan wacht ik nog wel op dat laatste :thumb:
 
nog steeds niets

alles nu geprobeert:rolleyes:
als hij bijna klaar is krijg ik foutcode 0x8007002
ga naar microsoft.com enz 101139 aangedragen oplossingen geprobeerd(map van de updates zou beschadigt kunnen zijn ,map hernoemen en auto update opnieuw uitvoeren,helpt allemaal niets.:evil:
ook in de veilige modus(had ik ergens gelezen)lukt niet.
Ik weet het nu echt niet meer.:confused:
japieooo:shocked:
 
:(helaas ook dit werkt niet:shocked:
de tweede had ik al geprobeert
Nog meer oplossingen???
 
Ik heb niet zo direct meer ideeën :S

maar staat in je services(services.msc typen in start)
staat in die lijst windows update wel als gestart?
 
ook dit geprobeert duurt ongeveer een uur.
daarna sp1 geprobeert maar nog steeds hetzelfde.
 
mischien niet belangrijk maar:
tijdens het instaleren gaat het groene balkje tot ongeveer 50% blijft daar 10 minuten staan
daarna snel verder tot ongeveer 80% na 5 minuten krijg ik de foutmelding.
tijdens dit proces word de komputer niet opnieuw opgestart terwijl op het installatie scherm staat vermeld dat dit meerdere malen gebeuren zal.:evil:
 
kijk eens in de logboeken wat er op dat moment juist misloopt...
 
heb na veel ellende vista verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu ging sp1 zonder problemen
 
heb na veel ellende vista verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu ging sp1 zonder problemen

oh, nu zie ik natuurlijk wat er met jouw sp1 aan de hand was :p
logboeken zijn te vinden door gewoon in start logboeken te typen en op start te drukken(ik ben precies niet meer geinformeerd geweest over een nieuw bericht op dit topic toen :S)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan