Spider kwijt na installatie van SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ploeff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Beste helpmij-mensen!
Nadat ik in mijn XP SP2 heb geïnstalleerd (nderdaad: nu pas) ben ik Spider (Patience) kwijt.
Hoe kan ik die terug krijgen.
Teruggaan naar een herstelpunt is voor mij geen optie, want dan ben ik tevens SP2 kwijt en het heeft mij nogal wat moeite gekost om SP2 te installeren.
Daarna ook (ja: nu pas!) AVG 8.5 geïnstalleerd en de hele computer laten scannen. Daar is AVG meer dan 6 uur mee bezig geweest (2 criticals gerepareerd of naar de vault verplaatst en zo'n 25 warnings, o.a. div. cookies) dus ook dat doe ik liever niet nóg een keer!
Maar dat spelletje gebruik ik graag als ik lang moet wachten: op computeronderhoud, of op telefonistes ("Al onze medewerkers zijn in gesprek (ja! zitten met elkaar te kletsen!) U wordt zo spoedig mogelijk geholpen.")
Wat te doen om Spider terug te krijgen, of Patience, die ik al eerder kwijt raakte. Andere spelletjes heb ik niets mee.
Bij voorbaat dank voor NUTTIGE tips.

Wat je kunt doen is via Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen en verwijderen eerst de hele Ontspanning-tak uitvinken en daarmee deïnstalleren.
Hierna hetzelfde nog een keer doen, maar dan de Ontspanning-tak weer aanvinken.

Succes,

Tijs.

Dankje wel, dnties, voor jouw antwoord.

Echter: ik heb jouw tips gevolgd en ik zie niets van "entertainment" of ontspanning in dat scherm van toevoegen en verwijderen. Niet bij Windows, niet bij andere letters, niets wat er maar op lijkt. Zal ik heel Windows opnieuw moete installeren - dus daarna ook SP3, AVG en al die andere dingen? Ik hoop dat er een betere methode te bedenken is.
Zou je mij nogmaals willen helpen? Alvast dank.
Ploeff

Even grafisch:
Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl (is hetzelfde als Software via Configuratiescherm)
Klik op Windows-onderdelen toevoegen en verwijderen
Klik op Bureau-accessoires, en druk op Details
Vink Ontspanning in zijn geheel aan (als het 'grijs' is aangevinkt eerst uitvinken en dan aanvinken).
Evt. kun je op Ontspanning-groep klikken en Details kiezen om individuele onderdelen van Ontspanning aan- en uit te zetten.

Zie bijlagen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• windows-onderdelen.JPG
    windows-onderdelen.JPG
    65,1 KB · Weergaven: 41
  • Bureau-accessoires.JPG
    Bureau-accessoires.JPG
    53,5 KB · Weergaven: 44
  • ontspanning.JPG
    ontspanning.JPG